شناسهٔ خبر: 25046608 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تماس تلفنی اردوغان و مرکل درباره بحران سوریه

فارس : رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در تماس تلفنی ضمن تاکید بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران این کشور را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به صورت تلفنی درباره سوریه گفت‌وگو کردند.

منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند اردوغان و مرکل در تماس تلفنی شامگاه دوشنبه، احتمال دستیابی به راهکار سیاسی در سوریه را بررسی کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» این دو همچنین درباره حمله سه‌جانبه آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه به بهانه حمله شیمیایی ادعایی در دوما (واقع در غوطه شرقی دمشق) صحبت کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان در این تماس تلفنی بر لزوم حفظ تمامیت ارضی سوریه و برداشتن گام‌های قاطع جهت رسیدن به راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران ۷ ساله سوریه تاکید کردند.

بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

تروریست‌ها در شامگاه شنبه (18 فروردین) با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

 

نظر شما