شناسهٔ خبر: 25046540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا جدال مرگ و زندگی ذوب‌‌آهن برای رسیدن به استقلال/ تراکتورسازی به دنبال اعاده حیثیت مقابل یاران طارمی

مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان کشورمان امروز با رویارویی تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان مقابل حریفان به پایان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز (سه‌شنبه) تراکتورسازی تبریز و ذوب‌آهن اصفهان دو نماینده کشورمان در حالی به مصاف رقبای خود خواهند رفت که دیدار تراکتورسازی و الغرافه قطر با توجه به حذف هر دو تیم حساسیت خاصی ندارد، اما جدال شاگردان قلعه‌نویی با نماینده ازبکستان از حساسیت‌های بسیار بالایی برخوردار است. در زیر نگاهی به این دو مسابقه می‌اندازیم:

* تراکتورسازی تبریز - الغرافه قطر، ساعت 19 (ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز)

تراکتورسازی تبریز پس از ناکامی‌ در لیگ برتر ایران، در لیگ قهرمانان آسیا هم ناکام ماند تا فصل بد خود را کامل کند. شاگردان ساغلام با سه شکست، دو تساوی و تنها یک گل زده یکی از بدترین نتایج تاریخ نمایندگان کشورمان در آسیا را رقم زدند و حالا فقط در این دیدار برای دفاع از حیثیت خود و جبران شکست 3 بر صفر دور رفت مقابل الغرافه قطر بازی خواهند کرد.

در سوی مقابل هم الغرافه با وجود نتایج بهتری که نسبت به تراکتورسازی کسب کرد، اما از صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان بازماند. فریرا سرمربی پرتغالی الغرافه در این دیدار به روبرتو و اسنایدر دو بازیکن تاثیرگذار خود استراحت داده اما مهدی طارمی مهاجم ایرانی خود را به تبریز آورده است. در این گروه الاهلی عربستان و الجزیره امارات صعودشان را به مرحله بعد مسابقات قطعی کرده‌اند.

* لوکوموتیو ازبکستان - ذوب‌آهن اصفهان، (ساعت 18:30 )

جدال حساس تیم‌های 6 امتیازی گروه B لیگ قهرمانان برای صعود به مرحله حذفی. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی به ازبکستان سفر کرده‌اند که حتی با یک تساوی هم با توجه به پیروزی 2 بر صفر دور رفت، می‌توانند به مرحله بعد مسابقات لیگ قهرمانان صعود کنند. در این گروه الدحیل قطر با 15 امتیاز از پنج بازی صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده و  لوکوموتیو و ذوب‌آهن برای صعود به عنوان تیم دوم تلاش می‌کنند.

نماینده کشورمان با دو پیروزی و سه شکست در جایگاه دوم گروه B  قرار دارد و مهران درخشان‌مهر تنها غایب ذوبی‌ها در این مسابقه است. با توجه به میزبانی ازبکستانی‌ها در این دیدار شاگردان قلعه‌نویی به طور حتم کار سختی خواهند داشت،‌ اما نماینده کشورمان چاره‌ای جز کسب امتیاز در این مسابقه ندارد و در غیر اینصورت خیلی زود با لیگ قهرمانان آسیا وداع خواهد کرد. ذوب آهن در صورت صعود از این گروه باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف استقلالی برود که شب گذشته با برتری یک بر صفر برابر الهلال صدرنشین گروهش شد.

 
 

نظر شما