شناسهٔ خبر: 25046308 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

استشمام بوی بد از آب های تصفیه شده جنوب تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از نحوه تصفیه آب در جنوب این شهر گفت: بوی بد از آب های تصفیه شده ری استشمام می شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

حسن خلیل آبادی شامگاه دوشنبه در نشست استاندار تهران با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ،شهرداران و دهیاران شهرستان ری طی سخنانی اظهار داشت: ما در ری دارای چندین مشکل اساسی هستیم، که یکی از این مشکلات مشاغل مزاحمی است که به این ری تحمیل شده است و سبب به هم ریختگی می شود، برخی از این مشاغل دارای اتحادیه هایی هستند که در تهران فعالیت کرده و عوارض اتحادیه را به تهران پرداخت می کنند ولی در شهرری فعال هستند.

به گزارش مهر، خلیل آبادی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرری محیط زیست این منطقه است که دارای وضع بسیار بدی است و اکنون آب های رونده سطحی آلوده است و در جلسه قبل مطرح شد که ۹۰ درصد آب های آلوده ری تصفیه قرار می شود، اما متاسفانه همه آب تصفیه شده به سمت ورامین روانه می شود.

وی در ادامه گفت: بوی بدی که از آب استشمام می شود، به دلیل این است که مراحل تصفیه به خوبی انجام نمی گیرد و مقداری از آلاینده ها در آب باقی می ماند، وقتی این آب از جاده نظامی به سمت ورامین می رود، بوی زننده ای از آن به مشام می رسد و در بخش حسن آباد نیز آبی که برای حق آبه این منطقه باید پرداخت کنند، نیز به ورامین می رود.

وی در ادامه بیان داشت: منطقه حسن آباد،علاوه بر تحمل ۲۵ هزار اتباع افغان میزبان ۲۰ هزار زندانی نیز است، لازم است که برای جمعیت حسن آباد با زندانیان و اتباع افغانی راه حل درستی در نظر گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که شهرک صنعتی حسن آباد یک فرصت است اما برای ساکنین این منطقه تبدیل به یک تهدید شده، گفت: اکنون ضایعات سنگ بری ها یک معضل این منطقه است و این ضایعات امکان ایجاد ریزگرد و روانه کردن به سمت شهرری را دارد.

خلیل آبادی با بیان اینکه بافت بخش قلعه نو نیز در حال به هم خوردن است، افزود: این بخش ها همگی به نیمچه شهرهایی تبدیل شده اند که تعداد زیادی از مهاجرین را به دلیل نزدیک بودن به تهران در خود جای داده اند و افرادی هستند که زمین های کشاورزی را تقسیم کرده اند.

رییس شورای شهرستان ری گفت: به این مناطق نه می توان شهر گفت و نه روستا و بافت فرهنگی بخش هایی مثل قلعه نو، فیروزآباد و ده خیر نیز باید در نظر گرفته شود و باید به این مناطق کمک تخصصی داده شود.

وی بیان داشت: مشکلات شهرری باید به طور موردی و با استفاده از کارگروه های تخصصی و برنامه ریزی مرتفع شود.

نظر شما