شناسهٔ خبر: 25046250 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تلاش عادل فردوسی‌پور برای یافتن پاسخ یک ابهام

خبر آنلاین : عادل فردوسی‌پور با هدایت ممبینی سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفتگوی تلفنی کرد.

صاحب‌خبر -

مهمان تلفنی این هفته برنامه نود هدایت ممبینی سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال بود که درمورد پیراهن های تیم ملی در جام جهانی جزئیاتی ارائه کرد.
*پیراهن تیم ملی خوشگل هست؟
سلایق متفاوت است. از نظر من قشنگ هست.
*قبلا فوتسال در رقابت های جهانی رفته بود و نخ و سوزن برده بودند. تیم ملی باید با معتبرترین برند وارد مذاکره شود. چون تکنولوژی جدیدی که عرق بدن را جذب لباس نمی کند تا لباس سنگین نشود، باید باشد. شما گفتید زمان نداشتیم برای طراحی و یوز هم روی لباس ها نداریم. می توانستیم طرح مورد نظرمان را بدهیم به آن شرکت و بگوییم این طرح را بزنید.
ما این طرح را انتخاب کردیم. ندادیم طراحی کنند. خودم هم از طرفداران یوز بودم. ولی آدیداس زیر بار نرفت که تکنولوژی اش زیر سوال برود. چون باید چاپ می شد روی پیراهن. بعد از آن، یوز را به شکل لوگو زدیم پشت پیراهن ولی فیفا قبول نکرد که این لوگو باشد. با تولیدی هاکوپیان برای لباس رسمی تیم ملی قرارداد بستیم.
*شما گفتید که طرح یوز، روزنه های پیراهن را می بندد. اگر مسئله ای هست روشن بگویید.
واقعا صادقانه می‌گویم، آدیداس با گذاشتن طرح یوز روی جلوی پیراهن موافقت نکرد. 
*اما بازی با ازبکستان لباس ایران آدیداس بود و طرح یوز هم داشتیم.
فکر کنم طرح یوز نبود. شفاف به شما می گویم، اصلا چه مسئله ای می تواند باشد؟ من خودم طرفدار یوز بودم. بعد از قرارداد با آدیداس یوز برمی گردد به لباس تیم ملی. ما ۱۷ تیم ملی دیگر هم داریم و از تولید داخل استفاده خواهیم کرد.
*شما نامه ای از آدیداس دارید که گفته باشد یوز را قبول نمی کنیم؟
نه، مذاکرات شفاهی بوده. اگر هم در بازی با ازبکستان یوز داشتیم، حالا این دفعه پافشاری کرده اند. ممکن است در بازی با ازبکستان تکنولوژی جدید آدیداس را نداشته است. آدیداس هم قبلا با ما قرارداد نداشت و پافشاری نداشت. اما وقتی می خواهد قرارداد ببندد حساس است. 
*شما از آدیداس لباس عادی خریده اید، رفتید میدان منیریه و آرم یوز را روی آن زده اید. 
این اتفاق برای زمان من نبود. لباس های آدیداس را از آدیداس گرفته اند ولی قراردادی نبود. وقتی قرارداد بسته می شود شفاف سازی را بالا می برد. 
*تاج گفته بود یک میلیون دلار از فروش پیراهن تیم ملی درآمد کسب می کنیم.
من رقم نمی گویم چون بستگی به فروش پیراهن دارد. ممکن است صفر باشد یا بیشتر از رقمی که آقای تاج گفته است.
*تا پایان جام جهانی چقدر می توانیم فروش داشته باشیم؟
هموطنان دارند کمک می کنند. احساسم این است که مردم به خاطر حمایت از فوتبال خودشان بیایند و خریداری کنند.
*نمی شود پیراهن تیم ملی را زودتر از ۲۸ اردیبهشت رونمایی کنید؟ چون طراحی خاصی ندارید برای لباس تیم ملی.
همزمان با ورود این لباس، باید آن را به میزانی که مد نظر است تولید کنند. یعنی تعدادی که قرار است به فروش برود، باید تولید شده باشد. تا ۲۸ اردیبهشت باید به آن تعداد برسد.
*سوئد در پلی آف اروپا بود و آذرماه صعود کرد. ما از خرداد ماه صعود کردیم. چرا آن ها فرصت داشتند و رونمایی کردند از پیراهن تیم ملی شان؟
بعضی کشورها ۵ و حتی ۱۰ سال با آدیداس قرارداد دارند. از قبل سفارش دادند و تولید کردند. ما ۴ ماه است قرارداد بستیم.
*این مذاکرات را چه کسی انجام می داد از طرف فدراسیون؟
آقایان عابدینی و تاج و ساکت. خودم هم دو جلسه را بودم. این ها مذاکرات حضوری بود. یک سری مکاتبات هم داشتیم. 
*شما داور خوبی بودید اما در بخش بازاریابی کار می کنید...
بازاریابی بخش جدیدی در فوتبال ماست.
*قبلا افراد متخصص در این بخش استفاده نشده اند اما مارکتینگ و بازاریابی یک فن و اصولی دارد و تجربیات خودش را می خواهد. به صرف عضو هیات رئیسه بودن نمی توان رئیس این کمیته شد.
قطعا موافقم. بعد از اینکه آقای عابدینی از کمیته بازاریابی جدا شد، کارها مانده بود و من آمدم. فدراسیون فوتبال درصدد ایجاد یک سازمان اقتصادی است. ولی حرف شما را قبول دارم. ما هم خیلی ادعا نداریم اما کارهایی که مانده بود مثل هواپیمایی آتا و اسپانسر بانوان را انجام دادیم. من هم اعتقاد دارم این ترکیب باید قوی تر باشد.

 

نظر شما