شناسهٔ خبر: 25045815 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ردگیری مخفیانه کودکان در 3300 برنامه اندرویدی

امروزه تردیدی وجود ندارد که بسیاری از برنامه‌های طراحی شده برای استفاده در گوشی‌های اندرویدی اطلاعاتی بیش از حد نیاز خود جمع آوری می‌کنند.

صاحب‌خبر -
ردگیری مØفیانه ÚودÚان در 3300 برنامه اندرویدی
به گزارش نامه نیوز استفاده از برنامه‌های اندرویدی سبب شده که دامنه این نوع سوءاستفاده ها به بچه های کوچک کشیده و بررسی ها حاکیست که بیش از 3300 برنامه اندرویدی اطلاعاتی را در مورد کودکان کاربر جمع آوری می کنند که بر اساس قوانین موجود نباید جمع آوری شوند.

محققان با استفاده از یک ابزار خودکار آزمایش قابلیت برنامه های اندرویدی به این نتیجه رسیده اند که 3337 برنامه اندرویدی خاص خانواده ها و کودکان در گوگل پلی اطلاعات شخصی کودکان زیر 13 سال را جمع آوری می کنند.

از مجموع 5855 برنامه ای که به این منظور مورد بررسی قرار گرفته اند، 281 برنامه اطلاعات تماس و موقعیت مکانی کودکان را ذخیره کرده اند، بدون اینکه برای این کار از والدین آنها اجازه بگیرند. 1100 برنامه اطلاعات هویتی کاربران کم سن و سال خود را به طور محدود و 2281 برنامه این اطلاعات را بدون محدودیت با اشخاص و شرکت های ثالث به اشتراک گذارده اند.

40 درصد از کل این برنامه ها برای انتقال اطلاعات خصوصی یادشده از هیچ ابزار یا تمهیدات امنیتی نیز استفاده نمی کنند و تقریبا همه آنها یعنی 92 درصد این برنامه ها ارتباط ناامنی برای تبادل داده با فیس بوک دارند. محققان تاکید دارند که بهتر است والدین با توجه به همین مشکلات استفاده از برنامه های یادشده را به حالت تعلیق درآورند.

منبع:فارس


نظر شما