شناسهٔ خبر: 25045732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فعالیت‌های تازه چانینگ تاتوم

صداپیشگی بهتر از بازیگری است

رسانه‌های گروهی خبر می‌دهند چانینگ تاتوم امسال از همسر خود جینا دیون جدا می‌شود. اما با وجود کارهای حقوقی مربوط به این مساله،این بازیگر سال پرکاری را در پیش رو دارد. از قرار معلوم، موضوع جدایی باعث نشده که او از صحنه فیلمبرداری و دوربین سینما دور شود! دو بازیگر چند روز قبل به‌صورت رسمی خبر جدایی قریب‌الوقوع خود را اعلام کردند و البته کسی در هالیوود از شنیدن این خبر شوکه نشد. این در حالی است که در طول هشت سال زندگی مشترک، هر دوی آن‌ها در مصاحبه هایشان صحبت از رضایت از یک زندگی مشترک می‌کردند. تاتوم می‌گوید حالا فرصت بیشتری پیدا می‌کند تا به صورت جدی‌تر روی پروژه‌های سینمایی اش تمرکز کند و نقش‌ها و فیلم‌های بهتر و قابل تامل‌تری را برای کار انتخاب کند. او در شرایط جدید دو فیلم تازه را آماده نمایش عمومی می‌کند. اگر تماشاگران در سال گذشته تاتوم را در دو فیلم اکشن و ماجراجویانه «کینگزمن: دایره طلایی» و «لاگن خوش شانس» دیدند، این بار به دیدار صدای او می‌روند و نه چهره‌اش! بازیگر در یک حرکت تازه، صدایش را به دو تولید انیمیشنی قرض داده و به جای شخصیت‌های اصلی آنها صحبت می‌کند. این انیمیشن‌ها برای نمایش عمومی در سال جاری و 2019 آماده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

اولین انیمیشن را کمپانی برادران وارنر تهیه میکند و «پا کوتاه/ اسمال فوت» نام دارد. بازیگران دیگری هم چون زندایا، جینا رودریگوئز، یارا شهیدی، دنی دویتو و جیمز کوردن هم صدای خود را به بقیه کاراکترهای کارتونی مهم داستان این فیلم قرض دادهاند. فیلم که بیست و هشتم سپتامبر امسال (و همزمان با جدایی رسمی تاتوم و همسرش جینا) به روی پرده سینماها میرود، نام کاری کرک پاتریک را به عنوان کارگردان برخود دارد. کار تولید فیلم از یک سال و نیم قبل شروع شد و تاتوم آخرین نفری است که به این پروژه پیوسته است. در داستان فیلم، او به جای میگو حرف میزند. میگو یک غول یخی دوران کهن است که اطرافیانش او را بهعنوان یک دانشمند برجسته میشناسند. میگو در دل محیط پربرف زندگی خود متوجه میشود به جز حیوانات ماقبل تاریخ، موجودات «پاکوتاه» (یعنی همان انسانها) هم در این مکان زندگی میکنند و حضور دارند. البته این اولین بار نیست که تاتوم با یک پروژه انیمیشنی همکاری میکند. او در سال 2014 هم در «فیلم لگویی بتمن» به جای کاراکتر سوپرمن حرف زد. در قسمت دوم این فیلم که برای هشتم فوریه 2019 آماده نمایش عمومی میشود، او دوباره صدایش را در اختیار این ابرقهرمان کارتونی قرارخواهد داد.

انصراف گور وربینسکی از کارگردانی قسمت اول اکشن ابرقهرمانانه و کمیک استریپی «گامبیت»، کار تولید آن را به تعویق انداخت. اما با این وجود، تاتوم هنوز هم قرارداد بازی در نقش اصلی آن را دارد. این فیلم زائدهای از مجموعه فیلم موفق «مردان ایکس» است. کاراکتر گامبیت در یکی از قسمتهای این مجموعه فیلم ظاهر شد و نقش یکی از کاراکترهای مکمل داستان را بازی کرد. اما استقبال تماشاگران از این کاراکتر آن قدر زیاد و خوب بود، که تهیه کنندگانش در کمپانی برادران وارنر را به فکر ساخت فیلم مستقلی با محوریت کاراکتر گامبیت انداخت. حالا که وربینسکی کار بر روی فیلم را رها کرده و خبری از شروع کار فیلمبرداری آن نیست، زمان اکران عمومی آن هم در هالهای از ابهام قرار گرفته است. با توجه به این که تاتوم در کنار بازی در نقش گامبیت یکی از تهیه کنندگان فیلم هم هست، میتوان حدس زد که تمایل بسیار زیادی دارد که کار تولید فیلم هر چه زودتر آغاز شود. در داستان این اکشن ماجراجویانه، تاتوم نقش یک موتانت نیواورلئانی را به عهده دارد، که مهارت زیادی در پرتاب کردن کارت دارد و از انرژی بالایی برخوردار است. از سال 2015 خبر تولید گامبیت جزو اخبار مطرح رسانهها بوده و تا به حال، چند بار خبر شروع تولید آن منتشر شده است. اما تا به امروز، این پروژه فقط در رسانهها و در حرف کلید زده شده است!

تاتوم 37 ساله قرار بود در درام خانوادگی و رمانتیک «برلین، دوستت دارم» هم بازی کند. اما ظاهرا اختلاف دیدگاهش با کارگردانان فیلم، باعث انصراف او از همکاری با فیلم شده است. رنی زلوگر و پاتریک دمپسی دو بازیگر سینما، با این درام جوان پسند اولین کار سینمایی خود در مقام کارگردان را ارائه میدهند. آنها در فیلم بازی هم دارند. دیه گو لونا، اورلاندو بلوم، سوفی ترنر و جک هیوستن دیگر بازیگران فیلم هستند. گفته میشود علت کنارهگیری تاتوم از فیلم این است، که نگران بود اهمیت ویژهای به نقش او در بین تعداد زیاد کاراکترهای داستان داده نشود. حال و هوای فیلم بسیار شبیه فیلم موفق سال 2008 «نیویورک، دوستت دارم» است و ده داستان مستقل و جداگانه عاشقانه را در لوکیشنهای شهر برلین تعریف میکند. جینا دیون همسر (سابق) تاتوم هم بازی در چند فیلم سینمایی و مجموعه تلویزیونی را در دستور کار خود دارد. اما کارهای جدید او خارج از حوصله این بحث است!

کیکاووس زیاری

روزنامهنگار

نظر شما