شناسهٔ خبر: 25045644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

جهانگردی « ائـو»

فیلم تحسین شده «ائو» ساخته اصغر یوسفی‌نژاد که همچنان در برخی نقاط کشور و در گروه هنر و تجربه روی پرده است، به حضورها و نمایش‌های جهانی خود ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جامجم، فیلم سینمایی ائو (خانه) که سال جدید را با حضور در سه جشنواره بینالمللی دهلینو، موسسه فیلم دانمارک و جشنواره فیلم استانبول آغاز کرده است، در هشتمین جشنواره فیلم پکن و بیست و نهمین جشنواره فیلمهای ایرانی در دانشگاه یوسیالای هم حضور خواهد داشت.

جشنواره فیلمهای ایرانی در دانشگاه یوسیالای شهر لسآنجلس از 8 تا 29 اردیبهشت برابر با 28 آوریل تا 19 می با حضور فیلم ائو و دیگر فیلمهای ایرانی برگزار خواهد شد و همچنین هشتمین جشنواره فیلم پکن از 26 فروردین تا 2 اردیبهشت برابر با 15 تا 22 آوریل در چین برگزار و «ائو» در بخش مسابقه فیلمهای اول با عنوان «آینده به پیش» به نمایش درخواهد آمد. «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج زاد هم دیگر فیلم ایرانی این رویداد است که در بخش مسابقه اصلی حضور دارد.

آمریکا برای کارگردان فیلم ائو همچون دیگر فیلمسازان ساکن ایران روادید صادر نکرد، بنابراین او امکان حضور جشنواره فیلمهای ایرانی لس آنجلس را نخواهد داشت. این همه نکته جالبی است؛ جشنواره فیلمهای ایرانی بدون حضور کارگردانان ایرانی! اما اصغر یوسفینژاد خوشبختانه امکان حضور در هشتمین جشنواره فیلم پکن را دارد و در روزهای آتی عازم چین خواهد شد.

در خلاصه داستان ائو آمده است: سایه که بهخاطر ازدواج، از شش سال پیش ارتباطش را با خانواده قطع کرده، زمانی به خانه برمیگردد که طبق وصیت پدرش، مأموران جسد او را به اتاق تشریح منتقل میکنند. اما سایه نمیتواند با این وصیت نامتعارف کنار بیاید.

نظر شما