شناسهٔ خبر: 25044964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

آيت‌الله آملي‌لاريجاني:

قوه قضائيه از هر اقدامي در جهت صيانت از ارزش پول ملي حمايت مي‌کند

صاحب‌خبر -

ميزان: رئيس قوه قضائيه روز گذشته در جلسه مسئولان عالي قضائي، با اشاره به التهابات اخير در بازار ارز و تدابير دولت براي مديريت بازار، گفت: «بحمدالله با تدبير دولت محترم، تلاطم‌هاي موجود در بازار ارز تا حدي حل شده است گرچه توقع داشتيم که دولت محترم و بانک مرکزي زودتر وارد عمل شوند؛ اما به‌هرحال قوه قضائيه از هر اقدامي در جهت صيانت از ارزش پول ملي و ايجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادي است حمايت همه‌جانبه مي‌کند». آيت‌الله آملي‌لاريجاني با تأکيد بر پشتيباني از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات براي بستر‌سازي اين امر، عنوان کرد: «نيروي انتظامي و ساير نهاد‌هاي امنيتي نيز براي اجراي سياست‌هاي دولت در ساماندهي و مديريت بازار ارز همکاري کامل را خواهند داشت و اميدواريم که دولت نيز برخي کاستي‌هاي موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نيز نگران فعاليت‌هاي خود نباشند. در بحث مبارزه با قاچاق کالا نيز اميدواريم که همه دستگاه‌ها با انجام وظايف قانوني خود تلاش کنند که اقتصاد ملي از اين ناحيه آسيب نبيند».
نيرو‌هاي مسلح در کمال عزت در کنار مردم هستند
آيت‌الله آملي‌لاريجاني با اشاره به در‌پيش‌بودن ۲۹ فروردين، روز ارتش، گفت: «امروز نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي اعم از سپاه و ارتش موجب افتخار ملت بزرگ ايران هستند و از مرز‌هاي اقتدار داخلي و خارجي کشور حراست مي‌کنند. وحدت نيرو‌هاي مسلح و افتخاراتي که در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب به دست آورده‌‌اند، در منطقه و جهان مثال‌زدني است. زماني در اين کشور نيرو‌هاي مسلح تحت سيطره مستشاران آمريکايي بودند؛ اما امروز به برکت انقلاب و رهنمود‌هاي داهيانه امام راحل و مقام معظم رهبري، نيرو‌هاي مسلح در کمال عزت و استقلال راه خود را در کنار مردم طي مي‌کنند و دوست و دشمن به اين موضوع اذعان دارند».رئيس قوه قضائيه، يکي از علل هجمه‌هاي روزافزون کشور‌هاي سلطه و اذناب منطقه‌اي آنها به کشورمان را اقتدار نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي دانست و عنوان کرد: «اين اقتدار، آنها را به هراس افکنده و موجب شده که مدام در جهت ايران‌هراسي گام بردارند؛ اما به خوبي مي‌دانند که جمهوري اسلامي در مقام دفاع از خود به‌هيچ‌عنوان کوتاه نخواهد آمد».
او افزود: «شاخصه مهم نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي، ايمان، تعهد و پايبندي به ارزش‌هاي الهي است. در کجا مي‌توان نيروي مسلحي پيدا کرد که شهادت را براي خود افتخار بداند و زماني که استغاثه مظلومي را مي‌شنود، در دفاع از او سر از پا نشناسد. نيرو‌هاي مسلح ما به دعوت برادران عراقي و سوري خود به کمک آنها شتافتند و با جانفشاني و ايثار، بساط تروريست‌ها را از عراق و بخش عمده‌اي از سوريه برچيدند. چنين افتخارآفريني‌هايي بدون شهادت‌طلبي و ايثار ممکن نيست». رئيس قوه قضائيه با اشاره به ادعا‌هاي آمريکا در زمينه مقابله با داعش نيز گفت: «امروز آمريکايي‌هاي فريبکار و حيله‌گر که خود، داعش را ايجاد، تسليح و تشويق کرده‌‌اند، ادعاي مقابله با آن را دارند. دروغ و‌ فريبي بزرگ‌تر از اين در روزگار معاصر ما وجود ندارد. ترامپ در کارزار رقابت‌هاي انتخاباتي به‌صراحت اذعان کرد که دولت آمريکا داعش را به وجود آورده و با مسلح‌ساختن آن، اين گروه تروريستي را به منطقه ما گسيل داشته است».
آيت‌الله آملي‌لاريجاني، نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي را بزرگ‌ترين افتخار ملل مسلمان در عصر حاضر دانست و افزود: «اميدواريم حق تعالي بيش‌از‌پيش بر کمال، سلامت، ايثار و پايبندي نيرو‌هاي مسلح به ارزش‌ها بيفزايد و ما بتوانيم قدردان ايثارگري‌ها و جانبازي‌هاي اين عزيزان و خانواده‌هاي بزرگوارشان باشيم».
پس‌ِ پرده تروريست‌هاي منطقه مشخص است
رئيس قوه قضائيه با اشاره به حمله اخير آمريکا، انگليس و فرانسه به مناطقي از سوريه، عنوان کرد: «در روز‌هاي اخير شاهد هجمه جنايتکارانه محور شرارت و جنايت در منطقه عليه سوريه بوديم. آمريکا با همدستي انگليس و فرانسه برخلاف تمام موازين بين‌المللي، اخلاقي و انساني بيش از صد موشک به سوريه شليک کرد. چنين اقدامي را نه سازمان ملل تجويز کرده بود و نه موازين حقوق بين‌الملل چنين اجازه‌اي را مي‌داد؛ اما آمريکا و متحدانش موازين بين‌المللي را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراري استفاده از سلاح‌هاي شيميايي به اين منطقه حمله کردند». آيت‌الله آملي‌لاريجاني با ابراز تأسف شديد از اقدام برخي حاکمان خودفروخته جهان اسلام که در شب مبعث پيامبر، از حمله جنايتکارانه به سوريه حمايت کردند، گفت: «خوشبختانه اين اقدامات موجب بصيرت‌افزايي و نزديکي هرچه بيشتر ملت‌هاي مسلمان مي‌شود و آنها به‌خوبي متوجه مي‌شوند که امثال آمريکا و متحدانش به‌هيچ‌عنوان قابل اعتماد نيستند».
او با اشاره به برخي زياده‌خواهي‌هاي آمريکا مبني بر مذاکره با ايران درباره توانمندي موشکي نيز افزود: «در چنين فضايي بحث مذاکرات در حوزه موشکي را مطرح مي‌کنند. بايد از آنها پرسيد که چگونه گمان مي‌بريد ملت‌هاي مسلمان و کشور‌ها به شما اعتماد کنند. با رفتاري که در قبال برجام داشتيد و اخيرا نيز اين حملات جنايتکارانه، آيا توقع مذاکره با جمهوري اسلامي داريد؟». آيت‌الله آملي‌لاريجاني گفت: «آمريکا و متحدان بين‌المللي و منطقه‌اي آن به محض آنکه مي‌بينند تروريست‌ها در معرض زوال قرار دارند و ارتش سوريه پيشروي‌هايي در مبارزه با تروريست‌ها داشته است، فورا با اتخاذ سياست‌هايي خبيثانه، نيرو‌هاي مسلح سوريه را تحت فشار قرار مي‌دهند و همين مسئله به‌خوبي مشخص مي‌کند که چه کساني در پسِ پرده فعاليت‌هاي تروريست‌ها در منطقه قرار دارند». رئيس قوه قضائيه بابيان اينکه چنين اقداماتي موجب منسجم‌ترشدن هرچه بيشتر ملت‌هاي منطقه در مبارزه با آمريکا و متحدانش مي‌شود، عنوان کرد: «امروز حاکمان سعودي و برخي همدستان آنها براي اقدام عليه برادران عرب و مسلمان خود و حمايت از کشور‌هاي استعمارگر و سلطه‌جو چه توجيهي دارند؟ ما مطمئنيم که پيروزي نهايي متعلق به محور مقاومت است. آمريکا نيز اذعان کرده که هفت تريليون دلار در منطقه هزينه کرده؛ اما چيزي به دست نياورده است. بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب آمريکايي‌ها مطمئن باشند که بعد از اين هم چيزي در منطقه به دست نخواهند آورد».

نظر شما