شناسهٔ خبر: 25044868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

رونمایی از سرودهای تیم ملی ۲۷ اردیبهشت در تالار وحدت

قربانی و عقیلی سرود تیم ملی فوتبال را می‌خوانند

صاحب‌خبر -

با توافق فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی، علیرضا قربانی و سالار عقیلی به عنوان خواننده تیم ملی در جام جهانی انتخاب شدند.
به گزارش ایسنا، ظهر دیروز توافق نامه‌ای میان فدراسیون فوتبال و بنیاد رودکی به منظور تهیه سرود تیم ملی در جام جهانی امضاء شد. قرار شده سه کار برای تیم ملی آماده شود.
کار نخست، با خوانندگی سالار عقیلی و آهنگ سازی بابک زرین و شعری از احسان افشاری اولین قرارداد بوده که منعقد شده و در حال تمام شدن است. دومین کار با علیرضا قربانی، شهرداد روحانی در مقام آهنگ ساز و رهبر ارکست سمفونیک، و با شعر ساعد باقری ساخته می‌شود. سومین کار از هم اثر فریدون شهبازی آهنگساز و با شعر عبدالجبار کاکایی ساخته می‌شود اما خواننده آن هنوز مشخص نشد است.
هر سه کار ارکست دارد و در سبک موسیقی ایرانی است و هیچ‌یک در حوزه پاپ نیست.
این قطعات، با حضور تیم ملی در تالار وحدت رونمایی و اجرا می شود. تاریخ اجرا هنوز مشخص نیست اما پیش بینی مسئولان ۲۷ اردیبهشت است.
مهدی تاج درباره انتخاب موسیقی سنتی به جای موسیقی پاپ که طرفداران بیشتری دارد اظهار کرد: ما برای جام جهانی مجموعه فعالیت‌هایی داریم که مربوط به مسابقات است. برای جام جهانی یک ستادی داریم، که همه بخش‌های اجرایی از جمله دو نفر از وزارت ارتباطات و ... حضور دارند که شورای راهبردی ستاد جام جهانی را پیش می‌برند. بحث‌های امنیتی و ضد تروریستی هم انجام می‌شود. صدا و سیما در این ستاد عضو است. هشت قالیچه تهیه می‌شود و به افرادی در جام جهانی هدیه می‌شود. پرچم و کلاه توزیع می‌کنیم. این کارها برای یار دوازدهم است. برچسب‌هایی هم برای خودروهای تیم ملی تهیه شده است. نمایشگاه‌های شب‌های ایران تدارک دیده شده که صنایع دستی عرضه می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما