شناسهٔ خبر: 25044684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

اصغر همت در گفت‌وگو با فارس:

شرایط جدید مدیریت تئاتر امیدوارکننده است/ انتقال فعالیت‌های کلیدی به خانه تئاتر

رییس هیئت مدیره خانه تئاتر گفت: شرایط جدید مدیریت تئاتر باعث شده تا امیدمان به بهبود شرایط تئاتر بیشتر شود و امیدواریم دولت نیز برنامه‌ریزی بخشی از تئاتر کشور را به خانه تئاتر بسپارد.

صاحب‌خبر -

اصغر همت رییس هیئت مدیره خانه تئاتر در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس درباره تغییرات مدیریتی در عرصه هنرهای نمایشی عنوان کرد: امیدوارم تغییرات جدید باعث شود اتفاقات خوبی در عرصه تئاتر کشور رخ دهد، کما اینکه انتظارش هم می رود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم افتتاح خانه تئاتر هم باعث شود کمی حال تئاتر ما خوب شود و شرایطی فراهم شود که اساسنامه خود دولت و وزارت ارشاد که هجده سال پیش تصویب شده بود و اعتمادی برای اجرای آن وجود نداشت به خانه تئاتر محول شود. دولت در این زمینه باید نقش حمایتی، هدایت و نظارتی داشته باشد و امور اجرایی را حداقل در عرصه برنامه ریزی و ترسیم آن چیزی که به تخصص باز می گردد، کم کم به خانه تئاتر باز گرداند.

همت با ابراز امیدواری از شرایط جدید مدیریت تئاتر کشور گفت: باید نگاه کلان تری به تئاتر داشته باشیم، دولت نسبت به عرصه فرهنگ و هنر بیشتر توجه کند.

این بازیگر مدعی شد: این چهل سال قدری بی مهری به عرصه فرهنگ و هنر شده است امیدواریم همین روزها شرایط بهتر شود.

وی درباره انتقال امکانات و مدیریت خانه تئاتر گفت: همه کارها و فعالیت های مهم مدیریتی به مکان جدید منتقل می شود اما برخی اجراها، تمرینات و برنامه ها در صورت نیاز در ساختمان قدیمی صورت می گیرد.

این کارگردان و بازیگر تئاتر و رییس هیئت مدیره خانه تئاتر با اشاره به اینکه فعالیت های خانه تئاتر را با پنج نفر شروع کردند، گفت: مطمئنا الان نیاز به نیروهای متخصص بیشتری در ساختمان جدید داریم که در عرصه های طبقات، نور، صدا، سالن و دیگر بخش ها ما را یاری دهند، چرا که مطمئناً مراجعه کنندگان ما در این ساختمان نسبت به وضعیت بیشتر خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما