شناسهٔ خبر: 25044247 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آملی‌لاریجانی: دولت را در ساماندهی بازار ارز حمایت می‌کنیم

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دستگاه قضایی از دولت در صیانت از ارزش پول ملی گفت: ایجاد ثبات در بازار ارز از مولفه‌های مهم اقتصاد کشور است و بر همین اساس قوه قضاییه نسبت به سیاست‌های اخیر دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز حمایت کامل خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابطعمومی قوه قضاییه، آیتا... آملیلاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به التهابات اخیر در بازار ارز و تدابیر دولت برای مدیریت بازار عنوان کرد: با تدبیر دولت محترم، مسائل موجود در بازار ارز تا حدی حل شده است. گرچه توقع داشتیم دولت و بانک مرکزی زودتر وارد عمل شوند، اما به هرحال قوه قضاییه از هر اقدامی در جهت صیانت از ارزش پول ملی و ایجاد ثبات در بازار ارز که لازمه کار اقتصادی است حمایت همهجانبه میکند. رئیس قوه قضاییه با تاکید بر پشتیبانی از تعادل در بازار ارز و مجموعه اقدامات برای بسترسازی این امر، تصریح کرد: نیروی انتظامی و سایر نهادهای امنیتی نیز برای اجرای سیاستهای دولت در ساماندهی و مدیریت بازار ارز همکاری کامل را خواهند داشت. امیدواریم دولت نیز برخی کاستیهای موجود را اصلاح کند تا تجار و بازرگانان نیز نگران فعالیتهای خود نباشند. آملیلاریجانی افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا نیز امیدواریم همه دستگاهها با انجام وظایف قانونی خود تلاش کنند اقتصاد ملی از این ناحیه آسیب نبیند.

آمریکا تمام موازین بینالمللی را زیر پا گذاشت

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به حمله اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه به مناطقی از سوریه، خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد هجمه جنایتکارانه محور شرارت در منطقه علیه سوریه بودیم. آمریکا با همدستی انگلیس و فرانسه بر خلاف تمام موازین بینالمللی، اخلاقی و انسانی بیش از صد موشک به سوریه شلیک کرد. چنین اقدامی را نه سازمان ملل تجویز کرده بود و نه موازین حقوق بینالملل چنین اجازهای را میداد، اما آمریکا و متحدانش موازین بینالمللی را به سخره گرفتند و با طرح دروغ تکراری استفاده از سلاحهای شیمیایی به این منطقه حمله کردند. آملیلاریجانی با ابراز تاسف شدید از اقدام برخی حاکمان خودفروخته جهان اسلام که در شب مبعث پیامبر، حمله جنایتکارانه به سوریه را مورد حمایت قرار دادند، عنوان کرد: خوشبختانه این اقدامات موجب بصیرتافزایی و نزدیکی هرچه بیشتر ملتهای مسلمان میشود و آنها بخوبی متوجه میشوند امثال آمریکا و متحدانش به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

نظر شما