شناسهٔ خبر: 25043002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دیدار جهادگران دانشگاهی سیستان‌وبلوچستان با نماینده، ولی فقیه

جمعی از جهادگران جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان و نماینده، ولی فقیه در امور اهل سنت استان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر منصور تاجری، رئیس جهاد دانشگاهی استان در این دیدار ضمن تبریک اعیاد ماه رجب المرجب، بیان کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان پل ارتباطی میان دانشگاه و جامعه، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی و توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی دارد.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب جهاد دانشگاهی را مولود انقلاب می‌دانند و با توجه به اینکه ایشان از مجموعه جهاد دانشگاهی انتظار کار گزین و عظیم دارند، سعی داشته‌ایم علاوه بر امور معمول، علی‌رغم همه محدودیت‌ها و معذوریت‌های مالی، کار‌هایی در خور نظام و در شأن استان به انجام برسانیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به توفیقات این نهاد در سال گذشته، بیان کرد: همایش منطقه‌ای میعاد محراب با موضوع آسیب‌شناسی عدم حضور جوانان در مساجد و جمع‌آوری مقالات دانشجویان و صاحبنظران در این زمینه، برپایی کارگاه‌های آموزشی خانواده و مشاوره ازدواج و همچنین بومی سازی دانش فنی و پرورش بچه ماهی در قفس از جمله توفیقات این نهاد در سال گذشته بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: سال گذشته همچنین نخستین و مجهزترین کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی استان جهت کمک به اقشار آسیب پذیر توسط جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۶، مجوز تأسیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) را در استان گرفتیم که هدف آن کاربردی ساختن علم و کمک به اشتغال فارغ التحصیلان از طریق تهیه و تدوین طرح‌های تیپ خوداشتغالی، انجام مشاوره‌های شغلی و سرمایه‌گذاری، اطلاع‌رسانی بازار کار و ایجاد بانک اطلاعاتی از دانش‌آموختگان بیکار است.

تاجری بیان کرد: افتتاح دفتر جهاد دانشگاهی در ایرانشهر و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در این شهرستان، ایجاد مرکز آموزش زبان‌های بین‌المللی، راه اندازی مرکز آموزش و مشاوره، آموزش مهارت‌محور هزاران نیروی جوان علاقمند به فعالیت‌های خوداشتغالی در حوزه گاز از دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در عرصه آموزش بوده است.

انتهای پیام/ع

افتتاح دفتر جهاد دانشگاهی در ایرانشهر

نظر شما