شناسهٔ خبر: 25042016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

با مشخص شدن هفت تیم

پازل غرب آسیا در انتظار ذوب آهن

در حالی که روز آینده آخرین بازی های غرب آسیا در لیگ قهرمانان به پایان می رسد تنها تکلیف یک سهمیه از تیم های صعود کننده این منطقه مشخص نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با نزدیک شدن به روزهای پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی نیز مشخص می شوند و به همین دلیل در حالی که یک روز از بازی های منطقه غرب آسیا باقی مانده است تکلیف هفت تیم صعود کننده از این قسمت مشخص شده و تنها یک سهمیه برای تکمیل پازل غرب آسیا باقی مانده است که آن هم به احتمال فراوان یکی از نماینده های ایران خواهد بود. 


گروه اول – الاهلی عربستان و الجزیره امارات 
دو تیم عربستانی و اماراتی حاضر در این گروه توانستند با کسب امتیازات بهتر خود را به مرحله یک هشتم نهایی برسانند. این دو تیم تراکتورسازی ایران و الغرافه قطر را نیز در کنار خود می دیدند که در نهایت توانستند اوضاع بهتری برای خود رقم بزنند. در حال حاضر الاهلی با 11 امتیاز در رده اول و الجزیره با 8 امتیاز در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند اما ممکن است عجایب فوتبال، فردا جای این دو تیم را عوض کند. 

 


گروه دوم – الدحیل قطر و ؟
تنها تیم باقی مانده از منطقه غرب آسیا از این گروه است. الدحیل قطر که با قدرت بالای خود در این رقابت ها حضور پیدا کرده بود در نهایت موفق شد با کسب 100 درصد امتیازات به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی برسد اما دومین تیم این گروه هنوز تکلیف خود را مشخص نکرده است و بازی های هفته پایانی می تواند این موضوع را مشخص کند و در این میان دیدار تعیین کننده بین دو تیم ذوب آهن ایران و لوکوموتیو ازبکستان برگزار خواهد شد و البته در این میان اگر این دیدار با برتری ذوبی ها و یا تساوی به پایان برسد این یاران قلعه نویی هستند که به مرحله بعدی صعود می کنند. 

 


گروه سوم – پرسپولیس ایران و السد قطر 
در حالی که پس از پایان بازی های هفته قبل مشخص بود پرسپولیسی ها و السدی ها صعود خود را مسجل کرده بودند در بازی پایانی که برابر یکدیگر به انجام رساندند، توانستند تیم های اول و دوم گروه را نیز مشخص کنند و به دلیل اینکه شاگردان برانکو در این بازی به برتری رسیدند عنوان تیم صدرنشین به پرسپولیسی ها اختصاص پیدا کرد و تیم قدرتمند السد قطر نیز با حضور در رده دوم جدول رده بندی به دور بعدی این مسابقات صعود کرد. سرخ پوشان در مرحله گروهی توانستند 13 امتیاز و السدی ها نیز 12 امتیاز به دست آوردند. 

 


گروه چهارم – استقلال ایران و العین امارات 
دیگر نماینده ایران نیز توانست به بهترین رده ممکن دست پیدا کند و به همراه همتای پایتخت نشین خود به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا شود. استقلالی ها با برتری برابر رقبایی همچون العین و الهلال و الریان توانستند خود را به یک هشتم نهایی برسانند و در طرف دیگر العین امارات که توانست در آخرین بازی خود به پیروزی برسد، پایین تر از استقلالی ها قرار گرفت و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شد. آنها 10 امتیاز در این بازی ها کسب کردند در حالی که شاگردان شفر توانستند 12 امتیاز به دست بیاورند. 

 


بدین ترتیب از میان تیم های حاضر در این رقابت ها حضور تیم های پرسپولیس و استقلال از ایران، السد و الدحیل از قطر، العین و الجزیره از امارات و الاهلی از عربستان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و آخرین سهمیه نیز به یکی دیگر از نماینده های ایران(ذوب آهن) و یا ازبکستان(لوکوموتیو) اختصاص می یابد.

نظر شما