شناسهٔ خبر: 25041688 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

اخاذي براي منتشر نكردن عكس‌هاي خصوصي

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

مردي كه متهم است پس از فريب دختران در شبكه‌هاي اجتماعي و به دست آوردن عكس‌هاي خصوصي‌شان براي عدم انتشار آن دست به اخاذي مي‌زد بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ تورج كاظمي، رئيس پليس فتا پايتخت توضيح داد: چندي پيش خانمي به پليس مراجعه کرد و اظهار داشت فردي پس از دوستي با دخترش در فضاي مجازي و جلب اعتماد وي، عكس‌هاي خانوادگي‌اش را در فضاي مجازي منتشر كرده است كه مأموران پليس بررسي اين موضوع و دستگيري متهم را در دستور كار قرار دادند. وي ادامه داد: تحقيقات در اين خصوص ادامه داشت تا اينكه فردي با خط ناشناسي با شاكي تماس و اظهار داشت كه با دريافت مبلغ يكصدميليون تومان از انتشار بقيه عكس‌هاي خانوادگي دخترش منصرف خواهد شد.
سرهنگ كاظمي با اشاره به اينكه در تحقيقات پليسي مشخص شد كه متهم شماره حساب فرد ديگري را براي دريافت وجه نقد به شاكي معرفي كرده است ادامه داد: با بدست آوردن سرنخ‌هايي از متهم، مأموران پليس، موفق شدند متهم را دستگير كنند. متهم در بازجويي اعتراف كرد پس از طرح دوستي با دختران، عكس‌هاي خصوصي و خانوادگي‌شان را مي‌گرفته و چون مي‌دانسته بدون اطلاع خانواده‌اش عكس‌ها را در اختيارش قرار داده‌اند، اقدام به اخاذي مي‌كرده است. متهم همچنين اقرار كرد: چون از حساب و شماره تلفن ساير اشخاص استفاده مي‌كردم، حدس نمي‌زدم پليس پيدايم كند. اين مقام انتظامي در پايان ضمن بيان اينكه دوستان در فضاي مجازي همان غريبه‌ها در فضاي حقيقي هستند و از ارسال و انتشار هرگونه اطلاعات شخصي و عكس در فضاي مجازي دوري كنيد خاطر نشان كرد: بهترين دوست و مشاور براي فرزندان، والدين آنها هستند و نظارت والدين در اين امور مي‌تواند بسياري از آسيب‌پذيري فرزندان را كاهش دهد.

نظر شما