شناسهٔ خبر: 25039322 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسئولان پزشکی سوریه حمله شیمیایی به «دوما» را تکذیب کردند

تیم پزشکی بیمارستان شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق، وقوع هرگونه حمله شیمیایی در این شهر را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تیم پزشکی بیمارستان شهر «دوما» اعلام کرد که هیچ‌گونه حمله شیمیایی در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق صورت نگرفته است.

نماینده روسیه در سازمان منع گسترش تسلیحات اتمی هم گفت که این کشور عاملان ساخت ویدئوهای جعلی درباره حمله شیمیایی ادعایی در منطقه «دوما» در سوریه را شناسایی کرده است.

دیپلمات روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «ما شواهد غیرقابل بحثی داریم مبنی بر اینکه هیچ حادثه حمله شیمیایی روز ۷ آوریل در منطقه «دوما» اتفاق نیفتاده و کل ماجرا، اقدامات تحریک‌آمیزی بوده که سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس احتمالاً با همکاری متحدانشان در واشنگتن با هدف فریب جامعه بین‌الملل و توجیه تجاوز به سوریه انجام داده‌اند.»

نماینده روسیه در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد که واشنگتن در تهیه و نشر فیلم ساختگی استفاده از سلاح شیمیایی در دوما با هدف حمله موشکی به سوریه دست داشته است.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه  بامداد شنبه گذشته به بهانه نابود کردن تاسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند که از این میان، بیش از ۷۰ موشک شلیک شده توسط پدافند هوایی ارتش سوریه رهگیری شده است.

«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس کمیته ملی اجرای تعهدات دمشق به توافق منع گسترش تسلیحات شیمیایی، امروز دوشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سانا درباره سفر هیات کمیته حقیقت یاب سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی به دمشق اعلام کرد که هیات حقیقت یاب برای انجام تحقیقات لازم درباره ادعاهای مربوط به حمله شیمیایی به دوما، از سه روز گذشته وارد دمشق شده‏ است.

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق آمادگی کامل برای همکاری و فراهم کردن تسهیلات لازم جهت انجام ماموریت کمیته حقیقت‎یاب وابسته به سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی دارد.

انتهای پیام/ح

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما