شناسهٔ خبر: 25038961 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مسکو: واشنگتن به دنبال تضعیف تحقیقات درباره حمله شیمیایی «دوما» است

سفارت روسیه در هلند با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که واشنگتن تلاش می‌کند تا اختیارات سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در تحقیق در خصوص حملات شیمیایی اخیر در سوریه را تضعیف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت روسیه در هلند روز دوشنبه (امروز) تصریح کرد که آمریکا تلاش دارد تا اقدامات این سازمان که در صدد شروع تحقیقات درباره حملات شیمیایی اخیر «دوما» در «غوطه شرقی» سوریه است را تضعیف کند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»،سفارت روسیه توضیح داد:‌ «آمریکا تلاش دارد تا اعتبار مأموریت حقیقت‌یابی در سوریه را حتی قبل از رسیدن این سازمان (منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای) به دوما تضعیف کند. روسیه بر تعهد خود برای تأمین امنیت این هیأت نمایندگی تأکید می‌کند و در کار آنها مداخله نمی‌کند».

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در صدد است روز دوشنبه، جلسه ویژه‌ای را برای بحث در خصوص تشدید اوضاع در سوریه برگزار کند.

شنبه هفته گذشته، آمریکا، فرانسه و انگلیس حملاتی را به شماری از اهداف در سوریه به بهانه حمله شیمیایی منتسب به دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به حومه «دوما» در دمشق انجام دادند.

بنا به گفته وزارت دفاع روسیه، این سه کشور، حدود 100 موشک کروز و هوا به زمین شلیک کردند که دفاع هوایی روسیه، اکثر این موشک‌ها را منهدم کرد.

این حمله همان روزی رخ داد که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی قصد داشت تحقیقاتی را درباره این حمله شیمیایی که غرب مدعی است، دمشق انجام داده است، آغاز کند.

دولت سوریه تمامی این اتهامات را رد کرده است و تصریح کرده است که حمله موشکی ائتلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، «تهاجم وحشیانه» بوده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما