شناسهٔ خبر: 25038418 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اخاذی یک میلیاردی در قبال عدم انتشار عکس‌های خصوصی

جامعه > حوادث - ایلنا نوشت: رئیس پلیس فتا پایتخت روز گذشته از دستگیری متهمی خبر داد که به ازای دریافت یک میلیارد ریال از شاکی، قصد داشت عکس های خصوصی و خانوادگی وی را در فضای مجازی منتشر نکند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ "تورج کاظمی" درباره جزییات این خبر گفت: چندی پیش خانمی به این پلیس مراجعه و در اظهاراتش آورده بود فردی پس از دوستی با دخترش در فضای مجازی و جلب اعتماد وی، عکس های خانوادگی اش را در فضای مجازی منتشر کرده است، که ماموران این پلیس بررسی موضوع و دستگیری متهم را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه فردی با خط ناشناسی با شاکی تماس و اظهار داشت که با دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از انتشار بقیه عکس های خانوادگی دخترش منصرف خواهد شد.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم شماره حساب فرد دیگری را برای دریافت وجه نقد به شاکی معرفی کرده است. وی ادامه داد: با بدست آوردن سرنخ هایی از متهم، ماموران این پلیس، موفق شدند متهم را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

کاظمی افزود: متهم در بازجویی انجام شده اعتراف کرد پس از طرح دوستی با دختران، عکس های خصوصی و خانوادگی شان را می گرفته و چون می دانسته بدون اطلاع خانواده اش عکس ها را در اختیارش قرار داده اند، اقدام به اخاذی می کرده است.

وی بیان کرد: متهم همچنین اقرار کرد:" چون از حساب و شماره تلفن سایر اشخاص استفاده می کردم، حدس نمی زدم پلیس پیدایم کند".

این مقام انتظامی در پایان گفت: دوستان در فضای مجازی همان غریبه ها در فضای حقیقی هستند و از ارسال و انتشار هر گونه اطلاعات شخصی و عکس در فضای مجازی دوری کنید. بهترین دوست و مشاور برای فرزندان، والدین آنها می باشد و نظارت والدین در این امور می تواند بسیاری از آسیب پذیری فرزندان را کاهش دهد.

47236

 

نظر شما