شناسهٔ خبر: 25037667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

این بازیگر فروش فیلم را تضمین می‌کند

خبرآنلاین

گروه فرهنگ و هنر: اقتباسی سینمایی از یک بازی ویدئویی در کنار دو فیلم ترسناک کم هزینه پرفروش‌ترین آثار روی پرده سینما در آمریکای شمالی هستند.

صاحب‌خبر -
دواین جانسون بازیگر پولساز سینمای آمریکا این بار با اقتباسی سینمایی از بازی ویدئویی «رمپیج» بازگشت قدرتمندی به پرده نقره‌ای سینما داشت. فیلم سینمایی «رمپیج» هفته گذشته به راحتی صدر جدول گیشه سینما در سراسر جهان را در اختیار داشت. این فیلم با فروش 34 میلیون و 500 هزار دلاری در آمریکای شمالی صدرنشین شد و در گیشه بین‌الملل نیز 114 میلیون و 100 هزار دلار فروش داشت.«رمپیج» در رده فیلم‌های گرانقیمت سینمای جهان قرار می‌گیرد و برای ساخت آن 120 میلیون دلار بدون در نظر گرفتن هزینه تبلیغات خرج شده است. بیشترین نگرانی سرمایه‌گذاران این اثر سینمایی آغاز اکران فیلم تازه‌ای از سری فیلم‌های «انتقام‌جویان» از هفته آینده است که بدون شک روی فروش «رمپیج» نیز تاثیر خواهد گذاشت.

دواین جانسون در فیلم «رمپیج» نقش نخستی‌شناسی را بازی می‌کند که گوریل محبوبش در اثر آزمایشات ژنتیکی به یک هیولا تبدیل می‌شود. در این آزمایشات یک کروکدیل و گرگ نیز جهش پیدا کرده‌اند. نایومی هریس در «رمپیج» کنار دواین جانسون ایفای نقش کرده است.جانسون چندی پیش نیز با فیلم «جومانجی: بازگشت به جنگل» روی پرده رفت. «جومانجی» نیز در افتتاحیه آمریکای شمالی فروشی در حد و اندازه «رمپیج» داشت اما تا اینجای کار در سراسر جهانی چیزی بیش از 950 میلیون دلار کسب کرده است. به باور جف گلداستین از مدیران ارشد کمپانی برادران وارنر، حضور جانسون در فیلم‌ها موفقیت تجاری آن‌ها را تضمین می‌کند.

در هیاهوی درخشش «رمپیج»، فیلم ترسناک «مکانی خاموش» که هفته گذشته صدر جدول پرفروش‌ها را در اختیار داشت به رده دوم سقوط کرد. این فیلم در دومین هفته اکران 32 میلیون و 600 هزار دلار فروش داشت و پس از دو هفته به فروش 100 میلیون دلاری در آمریکا نزدیک شد که با توجه به بودجه 17 میلیون دلاری آن می‌توان خبر از یک موفقیت بزرگ تجاری داد. خارج از آمریکا در گیشه بین‌اللمل نیز عملکرد «مکانی خاموش» قابل توجه بود و به رقم 22 میلیون و 300 هزار دلار رسید.هفته گذشته یک فیلم ترسناک دیگر هم در میان پرفروش‌ها دیده می‌شد. «جرات یا حقیقت» هم فیلمی کم هزینه در ژانر ترسناک است که در سه روز نخست اکران بیش از 19 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم با بودجه 3 میلیون و 500 هزار دلاری کم‌هزینه‌ترین فیلم در میان 10 فیلم پرفروش هفته است.

این تریلر فراطبیعی ماجرای گروهی را روایت می‌کند که بازی «جرات یا حقیقت‌» آن‌ها به رویدادی مرگبار تبدیل می‌شود. در این فیلم به کارگردانی جف وادلو بازیگرانی از جمله لوسی هیل و تیلر پوزی ایفای نقش کرده‌اند. «جرات یا حقیقت» سومین فیلم پرفروش هفته گذشته سینمای آمریکای شمالی بود.جمع پنج فیلم پرفروش هفته با فیلم «شماره یک آماده» به کارگردانی اسپیلبرگ و کمدی «بازدارندگان» تکمیل می‌شود.هفته گذشته چند فیلم هم در گیشه اکران محدود روی پرده رفتند که مهم‌ترین آن‌ها تریلر سیاسی «بیروت» با بازی جان هام و رزاموند پایک بود. این فیلم در کمتر از 1000 سالن سینما اکران شد و بیش از یک میلیون و 700 هزار دلار فروش داشت. این فیلم روایت زندگی یک دیپلمات آمریکایی است که پس از مرگ همسرش در دهه 70 لبنان را ترک می‌کند. برد اندرسون کارگردانی این اثر سیاسی را با فیلمنامه‌ای از تونی گیلروی برعهده دارد.

از جشنواره کن سال گذشته هم یک فیلم هفته پیش به صورت محدود روی پرده رفت. فیلم «سوارکار» به کارگردانی کلویی ژائو در سه سینما به نمایش درآمد و در سه روز نخست نمایش به صورت میانگین در هر کدام بیش از 15 هزار دلار فروش داشت. اکران این وسترن مدرن را سونی پیکچرز برعهده دارد.«جزیره سگ‌ها» اثر تحسین‌شده وسن اندرسون نیز هفته گذشته با افزایش تعداد سالن‌های محل نمایش فیلم به نزدیک به 2 هزار سالن به جمع 10 اثر پرفروش راه یافت. با احتساب فروش 5 میلیون دلاری هفته گذشته، «جزیره سگ‌ها» تا اینجای کار به فروش 18 میلیون و 500 هزار دلاری دست پیدا کرده است. 
نام فیلم نام کارگردان فروش در سه روز آخر هفته (میلیون دلار) مجموع فروش
(میلیون دلار)
بودجه
رمپیج
Rampage
برد پیتون 34.5 34.6 120
مکانی خاموش
A Quiet Place
جان کرازینسکی 32.6 99.6 17
جرات یا حقیقت
Truth or Dare
جف وادلو 19 19 3.5
شماره یک آماده
Ready Player One
استیون اسپیلبرگ 11.2 114.6 -
بازدارندگان
Blockers
کی کنون 10.2 36.9 21
پلنگ سیاه
Black Panther
رایان کوگلر 5.3 673.7 200
جزیره سگ‌ها
Isle Of Dogs
وس اندرسون 5 18.4 -
فقط می‌توانم تصور کنم
I Can Only Imagine
اندرو و جان اروین 3.8 74.9 7
رنجش
Tyler Perry's Acrimony
تایلر پری 3.7 37.8 -
چاپاکیدیک
Chappaquiddick
جان کوران 3 11 -

نظر شما