شناسهٔ خبر: 25037382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون فوتبال | لینک خبر

صفی پور: در ایران تاکنون سرودی برای تیم ملی نداشتیم

مدیرعامل بنیاد رودکی گفت: با هماهنگی فدراسیون فوتبال برای تیم ملی سه سرود ساخته می شود که در حال حاضر خواننده دو سرود مشخص شده و قرار است سالار عقیلی و علیرضا قربانی این کار را انجام دهند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی امروز (دوشنبه) و در نشست خبری با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت سرود تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه گفت: در دی ماه سال گذشته با فدراسیون برای تولید آن به توافق رسیدیم.
وی با بیان اینکه همه تیم های ملی و بسیاری از باشگاه های بزرگ سرود اعزام به جام جهانی و مسابقات بزرگ بین المللی دارند، افزود: در ایران تاکنون سرودی برای تیم ملی نداشتیم. 
مدیرعامل رودکی سپس توضیحاتی درباره ساختار و تاریخچه بنیاد رودکی ارائه کرد و گفت: ما سابقه کار روشن و طولانی داریم و افراد با تجربه ای با ما همکاری می کنند. 
صفی پور به تفاهم نامه بنیاد رودکی و فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: بعد از این تفاهم نامه نشست های متعددی نیز با شعرا و آهنگ سازان با محوریت موسیقی سنتی برگزار شده است. 
وی افزود: قبل از عید نوروز به نتیجه نهایی با فدراسیون رسیدیم و امروز در نهایت این نتیجه حاصل شد که به جای یک سرود چند سرود با کمک ارکستر ملی و تهران بسازیم.
مدیرعامل بنیاد رودکی ادامه داد: کار اولی که ساخته خواهد شد خواننده آن سالار عقیلی با آهنگ سازی بابک زرین و شعر احسان افشاری خواهد بود و خواننده اثر دوم علیرضا قربانی است. شهرداد روحانی آهنگساز و ساعد باقری شاعر آن است. اثر سوم که در حوزه موسیقی ایرانی خواهد بود، آهنگ ساز آن فریدون شهبازی با بیش از 50 سال تجربه و شاعر آن عبدالحبار کاکایی است. هنوز خواننده کار سوم معرفی نشده و ما فرصت داریم در آینده این فرد را معرفی کنیم.
صفی پور در عین حال گفت: قبل از اعزام تیم ملی به روسیه، با حضور بازیکنان در تالار رودکی از این سه قطعه رونمایی می شود. همچنین با هماهنگی سفارت ایران در روسیه و وزارت فرهنگ و ‌کنسرواتوار روسیه در شب قبل از دیدارهای تیم ملی نیز سه قطعه یاد شده اجرا می شود.

نظر شما