شناسهٔ خبر: 25037318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

با حضور معاون هماهنگ کننده نزاجا؛

سه دستاورد جدید هوانیروز ارتش رونمایی شد

- همشهری آنلاین: سه دستاورد بومی هوانیروز با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، در گروه ۹۹ پدافند هوایی نزاجا رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در ابتدای این مراسم که امروز (دوشنبه) در آستانه فرا رسیدن 29 فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان برگزار شد، از موشک شفق که برای نخستین بار در صنعت بالگردی ارتش و به دستان متخصصان جوان هوانیروز طراحی، تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است، رونمایی شد.

دستاورد دیگر هوانیروز ارتش، تجهیز بالگردهای شناسایی، پشتیبانی و ترابری هوایی هوانیروز به سامانه راکت انداز و تیربار بود که با حضور معاون هماهنگ کننده نزاجا رونمایی شد، این سامانه موجب ارتقا قدرت تهاجمی و پوشش نقاط ضعف عملیاتی در رزم نزدیک می شود.

عملیاتی کردن دوربین دید در شب و نصب بر روی تمامی بالگردهای هوانیروز که علاوه بر افزایش برد عملیاتی و پایش دشمن متخاصم در دل شب، قدرت مانور و آتش این وسایل پرنده را ارتقا می دهد دیگر دستاورد هوانیروز بود که صبح امروز رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

امیر سرتیپ علی جهانشاهی در این مراسم گفت: اقدامات خوبی برای ارتقاء آمادگی بالگرد‌های هوانیروز انجام شده است که از جمله آن ارتقاء برد موشک‌های بالگردی هوانیروز یعنی موشک شفق است.

وی با بیان اینکه کار این موشک با همکاری متخصصان داخلی هوانیروز و صنایع دفاعی انجام شده و کاملا بومی است، افزود: برد این موشک‌ نسبت به موشک‌های قبلی دو برابر افزایش پیدا کرده است که این میزان افزایش برد بین 8 تا 12 کیلومتر ارتقاء یافته است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش افزود: با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و تهدیداتی که داریم این موشک‌ها در رزم نزدیک خیلی تاثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: تجهیز بالگرد‌ها مربوط به سامانه دید در شب با توجه به نیازی که در پرواز‌های عملیاتی شب داریم، کار ضروری است که با کمک متخصصان هوانیروز و همکاران در صنایع دفاعی به صورت کاملا بومی انجام شد و تعدادی از بالگرد‌ها به سامانه دید در شب تجهیز شده اند.

امیر جهانشاهی در پایان اظهار کرد: آخرین دستاورد ما در خصوص تسلیح بالگرد‌های 214 به تیربار و راکت انداز بود که این بالگرد‌ها از حالت هجومی و پشتیبانی به حالت تهاجمی تبدیل شدند.

در این مراسم همچنین رمپ و باند پروازی هوانیروز در گروه 99 پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش نیز صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی افتتاح شد.

برچسب‌ها:

نظر شما