شناسهٔ خبر: 25035590 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بررسی ایرادهای پیراهن منتشر شده از تیم ملی برای جام جهانی روسیه

لباسی که نه شیک است، نه مجلسی!

پس از این که عکسی از پیراهن تیم ملی برای جام جهانی منتشر شد، انتقادهای زیادی به آن وارد شده است. از طرح ساده آن گرفته تا حذف یوز و موارد دیگر.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین، چالش بزرگ لباس! شاید این یکی از عجیب ترین چالش های موجود در ورزش ایران باشد که هر از گاهی رخ می نماید. ماجرای انتخاب لباس های عجیب و بد فرم برای کاروان ورزش ایران در المپیک ریو هنوز از ذهن مردم و اهالی ورزش پاک نشده که یکبار دیگر موضوعی مشابه حساسیت برانگیز شده است. این بار پای فوتبال و تیم ملی که قرار است کمتر از دو ماه دیگر در جام جهانی روسیه به مصاف رقبا برود در میان است.
به زعم بسیاری از دوستداران ورزش، جام جهانی بزرگ ترین و مهیج ترین رخداد ورزشی در سطح جهان است و در چنین شرایطی تیم ملی فوتبال ایران قرار است با لباسی در این ویترین حاضر شود که اصلا به مذاق مردم خوش نیامده است.
موضوع پیراهن تیم ملی برای جام جهانی 2018 روسیه، در 48 ساعت گذشته به یکی از سوژه های داغ فوتبال ایران تبدیل شده و حسابی کاربران فضای مجازی را با خود همراه کرده است. پس از این که عکسی از پیراهن تیم ملی برای جام جهانی منتشر شد، انتقادهای زیادی به آن وارد شده است. از طرح ساده آن گرفته تا حذف یوز و موارد دیگر. موضوعی که هدایت الله ممبینی عضو هیات رئیسه و سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره آن توضیحاتی را ارائه داده و اعلام کرده که  آدیداس قواعد خودش را دارد و می‌گوید برای طراحی نیاز به 9 الی 12 ماه زمان می‌خواهد.
با تمام این اوصاف امروز هم سایت های خبری به موضوع پیراهن تیم ملی پرداخته اند و البته در کنار آن حجم نسبتا گسترده ای از توجه به این مهم در فضای مجازی قابل مشاهده است. در این میان مطالبی منتشر شده که به صورت جزئی روی قسمت های مختلف پیراهن تمرکز و ایراداتی مطرح شده است.
یکی از اشکالاتی که از پیراهن تیم ملی گرفته شده، درباره حذف یوز است. موضوعی که از مدت ها پیش مشخص و اعلام شد که پیراهن تیم ملی فوتبال برای جام جهانی روسیه فاقد طرح یوز خواهد بود. ممبینی در این رابطه گفته: «تلاش های زیادی برای قرار گرفتن طرح یوز روی پیراهن های تیم ملی انجام گرفت اما در حال حاضر طرح یوز روی این لباس ها وجود ندارد به این دلیل که شرکت آدیداس اصرار داشت اگر طرح یوز را جایی که فیفا اجازه داده روی لباس بزنیم، عملا تکنولوژی کولینگ آنها دیگر کاربردی ندارد.در همین حال، سرمربی تیم ملی هم روی استفاده از این ویژگی لباس ها تاکید زیادی داشته و دارد. البته ما از فیفا خواسته بودیم کمی طرح یوز را جابجا کنیم ولی با درخواست ما موافقت نشد.»
یکی دیگر از ایرادهای گرفته شده مربوط به ساده بودن لوگو فدراسیون فوتبال است. ایراد و انتقادی که به لوگو فدراسیون فوتبال وارد است اما باید توجه داشت که این مساله هیچ ارتباطی به پیراهن، تولیدکننده و طرح لباس ندارد. هر شرکتی که تهیه لباس های تیم ملی را برعهده داشته باشد به ناچار باید از همین لوگو روی پیراهن ها استفاده کند. البته انتقاد بجا و درست از لوگو فدراسیون فوتبال، موضوع تازه ای نیست و سالهاست که محل بحث است.
یکی دیگر از اشکالاتی که گرفته شده، بزرگ بودن شماره های درج شده بازیکنان روی پیراهن است. ایرادی کاملا درست و بجا. با مقایسه ای ساده با پیراهن دیگر کشورها مشخص می شود که این ایراد وارد است و باید دید فدراسیون و اسپانسر پوشاک تیم ملی که آدیداس است، حداقل این اشکال را برطرف می کنند یا خیر!

برچسب‌ها:

نظر شما