شناسهٔ خبر: 25035452 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صالحی‌امیری: چیزی که تصویر ایران را در دنیا زیبا کرده حضور بانوان محجبه است/ در بهترین شرایط هماهنگی با وزارت ورزش هستیم

R1351/P1435/S3,32,33/CT11

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: در مسابقات مختلف افتخارات بزرگی کسب شده اما آن چیزی که این افتخارات را شیرین‌تر کرده این بوده است که بانوان ایرانی بدون توجه به محدودیت‌هایی که دارند پرچمدار ارزش‌های زنانه در دنیا می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی امیری در نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک که اختصاص به تجلیل از  زهرا نعمتی بهترین کماندار معلول سال 2017 داشت اظهار داشت: در مسابقات مختلف افتخارات بزرگی کسب شده اما آن چیزی که  این افتخارات را شیرین‌تر کرده این بوده است که بانوان ایرانی بدون توجه به محدودیت‌هایی که دارند پرچمدار ارزش‌های زنانه در دنیا می‌شوند. 

وی با اشاره به اینکه اعضا کمیسیون ورزشکاران سرمایه‌های ملی کشورمان هستند، ادامه داد: این کمیسیون یک بازوی قدرتمند برای کمیته ملی المپیک است، ما مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در این کمیسیون در دستور کار داریم که از جمله آنها می‌توان به تجلیل از قهرمانان، تلاش برای حل مسائل استخدامی آنها، تلاش برای کاهش مشکلات مادی و ... اشاره کرد و همگی متحد هستیم تا این مسائل را اجرایی کنیم. 

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: مجموعه جامعه ورزشی خود را برای بازی‌های آسیایی 2018 آماده می‌کند و ترکیب نهایی تیم اعزامی نیز تا چند روز آینده اعلام خواهد شد. شرایط عمومی برای کسب افتخارات جدید فراهم شده است و معتقدم تیم‌های اعزامی از شرایط خوب و قابل دفاعی برخوردار هستند و مجموع شرایط برای اعزام کاروان ایران مطلوب است. 

صالحی امیری عنوان کرد: ستاد اعزام به صورت روزانه فعالیت خود را انجام می‌دهد و ستاد عالی بازی‌ها نیز هر هفته به ریاست وزیر ورزش جلسات خود را تشکیل می‌دهد. اولین جلسه ستاد عالی روز گذشته با حضور وزیر ورزش و سایر اعضا برگزار شد و جلسه‌ بعدی آن نیز چهارشنبه تشکیل می‌شود که با فدراسیون‌ها است. 

وی خاطرنشان کرد: ما در بهترین شرایط هماهنگی با وزارت ورزش هستیم. با بازگشت رسول خادم به فدراسیون کشتی نیز انشاءالله شرایط جدیدی شکل می‌گیرد تا این رشته نیز در کشتی بدرخشد، ما امروز بیش از هر زمان دیگری به همدلی، هماهنگی و پرهیز از حاشیه‌ها نیاز داریم و از رسانه‌ها می‌خواهم به ما کمک کنند تا ورزش دور از حاشیه باشد. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از دولت و شخص آقای نوبخت که در تامین بودجه نهایت همکاری را دارند تشکر می‌کنم و امیدواریم خبرهای خوشی را در شهریورماه برای جامعه داشته باشیم. 

صالحی امیری در خصوص رابطه کمیته المپیک با کمیته پارالمپیک گفت: ما رابطه صمیمانه‌ای با پارالمپیک داریم. رئیس این کمیته از شخصیت‌های فداکار انقلاب است و ما برای همه اعضای کمیته احترام خاصی قائلیم. معتقدم حضور زنان و دختران در المپیک و پارالمپیک تصویر زیبایی را در دنیا به نمایش می‌گذارد. 

وی همچنین در جمع خبرنگاران نیز گفت: آن چیزی که مهم است تصویری است که از انقلاب به دنیا ارسال می‌شود. اخیرا که با یکی از مقامات جهانی دیدار داشتم او اشاره کرد آن چیزی که تصویر ایران را در دنیا زیبا کرده حضور بانوان محجبه است. خوشبختانه این حجاب هیچ محدودیتی در کسب مدال‌ها ایجاد نکرده است و دنیا پذیرفته که زنان ایرانی با توان بالا و غیرت مثال‌زدنی می‌توانند به موفقیت‌های مختلفی برسند، من مطمئنم که امسال در بازی‌های جاکارتا مدال‌های بیشتری خواهیم داشت و زنان نیز بیشتر می‌درخشند. ما هیچ تبعیضی بین مردان و زنان قائل نیستیم و معتقدیم توجه به بانوان می‌تواند تصویر زیبایی خلق کند.  کسب مدال بیانگر هویت ایرانی روی سکوی جهانی است و این همان نفوذ فرهنگی است که صحبت می‌کنیم. 

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ما در کمیته المپیک در 3 سطح تلاش می‌کنیم، سطح اول مربوط به دولت و وزارت ورزش می‌شود، سطح دوم درباره ارتباط مستمر با فدراسیون‌هاست و سطح سوم نیز مربوط به رسانه‌ها می‌شود. فکر می‌کنم امسال سال خوبی خواهد بود و آن چیزی که بیش از همه به کاروان ایران کمک می‌کند آرامش و ثبات است. 

صالحی امیری با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران معلول عنوان کرد: خوشبختانه در این عرصه نیز مدال‌های خوب و خوش‌رنگی کسب شده است و درخواست می‌کنم که بیشتر به این حوزه بپردازند. در مجموع مانع خاصی برای حضور در جاکارتا نداریم و شرایط فراهم است.

وی در خصوص تشکیل جلسات مستمر کمیسیون ورزشکاران نیز گفت: ما این کمیسیون را به عنوان امین خود تعریف کردیم و حتی به آن بودجه داده‌ایم و برنامه عملیاتی نیز تعریف شده است که باید انجام شود. به نظرم امسال سال شکوفایی ورزشکاران خواهد بود. 

به گزارش تسنیم، صالحی امیری زمانی که قصد ترک کمیسیون ورزشکاران را داشت با حضور کیانوش رستمی مواجه شد و عنوان کرد که این وزنه‌بردار یکی از امیدهای اصلی ما برای کسب مدال خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

نظر شما