شناسهٔ خبر: 25035409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی :

تاریخی برای فیلتر تلگرام مشخص نشده است

دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در برنامه ذره بین رادیو تهران با اشاره به این که فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده،گفت: تلگرام مسدود نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /ابوالحسن فیروزآبادی افزود: تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده،اما هرآن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید. رئیس مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: در همین راستا از کسب و کارها و موسساتی که کانالهای زیادی دارند دعوت شده از پیام رسان‌های خارجی به پیام رسان‌های داخلی کوچ کنند.

وی با اشاره به این که من هم از تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنم و بنا به تعهدی که به پیام رسان‌های داخلی دارم از آنها نیز استفاده می‌کنم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی البته یادآور شد: در حوزه پیام رسان‌ها نوعی نابسامانی در کشور وجود دارد و در مقایسه با کاربرانی که از پیام رسان‌های خارجی استفاده می‌کنند رقم کاربران پیام رسان‌های داخلی بسیار کم است. همچنین به پیام رسان داخلی انواع تهمت ها زده شده ولی تاکنون اقدامات وسیعی انجام شد تا از انحصار خارج شویم. در همین راستا کسانی که با کوچ پیام رسان‌های خارجی به داخلی کسب و کارشان دچار اختلال می‌شود به آنها بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد. ما به دنبال پیام رسانی با کاربران بالا و قابلیت اشتغال زایی هستیم.

فیروزآبادی یادآور شد:اطلاعات مردم دارایی های مردم هستند نهایت تلاش را داریم که حریم مردم در پیام رسانهای داخلی حفظ شود. به بحث حفاظت از حریم خصوصی مردم اهمیت می‌دهیم و در همین راستا کمیته ای تشکیل می‌دهیم تا محتوا نیز حفاظت شود.

وی همچنین یادآور شد: به طور جدی در سال ۹۷ باید اولین پیام رسان،داخلی باشد. پیام رسان‌های خارجی هم می‌توانند فعالیت کنند به شرطی که تابع قوانین جمهوری اسلامی باشند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود:وزارت آموزش و پرورش در حوزه کوچ پیام رسان‌های خارجی به داخلی، بخشنامه صادر کردند و برای اتصال دانشگاه ها به اینترنت بدون فیلتر نیز به دنبال فرمولی مناسب هستیم.

 

نظر شما