شناسهٔ خبر: 25035273 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انقلاب اسلامی حجاب را به یک فرصت تبدیل کرده است/ مطمئنم زنان در جاکارتا می‌درخشند

صالحی ‌امیری: با بازگشت خادم به کشتی شرایط جدیدی شکل می‌گیرد/ برای تیم امید تصمیم گیری شده است

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آن چیزی که تصویر ایران را در دنیا زیبا ساخته حضور بانوان در میادین ورزشی با حجاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران درباره اهدای نشان افتخار به زهرا نعمتی گفت: مهمتر از اتفاقی که برای نعمتی افتاد تصویری است که انقلاب اسلامی از حضور زنان با حجاب به دنیا صادر می‌کند که تصویر زیبایی است. اخیراً با یکی از مقامات المپیک ملاقات داشتم که می‌گفت آن چیزی که تصویر ایران را در دنیا زیبا ساخته حضور بانوان با حجاب است. این یک سمبل است که انقلاب اسلامی حجاب را به یک فرصت تبدیل کرده است کسب مقام هیچ محدودیتی را برای زنان ایجاد نکرده است.

* مطمئنم زنان در جاکارتا می‌درخشند

وی افزود: امروز دنیا پذیرفته انقلاب اسلامی زنانی با توانایی بالا دارد که مدال‌‌های زیادی کسب می‌کنند. مطمئن هستم امسال در جاکارتا مدال‌های بیشتری خواهیم داشت و زنان بیشتر خواهند درخشید. معتقدم هر دو ظرفیت می‌تواند تصویر زیبایی برای ایران خلق کند. وقتی مدال می‌گیریم فقط یک سکه به فرد داده نمی‌شود بلکه این موضوع بیان هویت، غیرت ایرانی و نفوذ فرهنگی است. زنان ما در این دیپلماسی پرچمدار هستند. از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که برای کمک به ما تلاش می‌کنند.

* باید به آرامش و ثبات کاروان کمک کرد

صالحی‌امیری ادامه داد: ما در سه سطح با وزارت و دولت، با فدراسیون‌ها و رسانه‌ها همکاری داریم. امسال سال خوبی برای ایران خواهد بود و نتیجه تلاش‌ها را در جاکارتا می‌بینیم. آنچه به کاروان ایران کمک می‌کند آرامش و ثبات است. شرایط امروز خوب است پارالمپیک در عرصه ملی و جهانی درخشیده و مدال‌های خوبی دارد. شخص رئیس پارالمپیک آقای خسروی‌وفا جانباز انقلاب است. او تمام توان خود را گذاشته و فکر می‌کنم باید به ورزشکاران این رشته بیشتر توجه شود. آنها شهدای زنده ما هستند و در عرصه جهانی درخشیده‌اند. ما مانع خاصی برای جاکارتا در پیش نداریم.

* کمیسیون ورزشکاران را به عنوان مشاور تعریف کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سؤال که چقدر نظرات کمیسیون ورزشکاران به شما کمک می‌کند و ضمانت اجرایی دارد، خاطرنشان کرد: من شخصاً در جلسات این کمیسیون حاضر می‌شوم با وجود اینکه کمیسیون‌های مختلفی داریم و مشغله من هم زیاد است اما در جلسات این کمیسیون شخصاً حاضر می‌شوم. واقعاً آنها را به عنوان مشاور و امین تعریف کردیم. بودجه و فضای لازم برای آنها تعریف شده و برنامه‌های عملیاتی برای سال جدید داریم. امسال سال شکوفایی کمیسیون خواهد بود و چهره‌هایی که انتخاب شده‌اند منتخب ورزشکاران هستند.

 

*برای تیم امید تصمیم گیری شده است

صالحی‌امیری در خصوص تعیین و تکلیف فوتبال برای حضور در بازی‌‌های آسیایی عنوان کرد: در ستاد عالی جلساتی را با تاج داشتیم در ستاد تصمیم‌گیری شده است اما جزئیات دقیق را سجادی به شما خواهد داد.

به گزارش فارس، صالحی‌امیری در زمان اهدای نشان افتخار به زهرا نعمتی در نشست کمیسیون ورزشکاران اظهار داشت: اینکه یک خانم بدون توجه به محدودیت‌ها با شجاعات در میادین حاضر می‌شود و پرچمدار است برای ما ارزشمند به شمار می‌رود. قهرمانان ما سرمایه‌های ملی هستند. در این جمع هادی ساعی را داریم که از افتخارات این سرزمین است. با حضور ورزشکاران دیگر از جمله سوریان و میراسماعیلی و همه افراد دیگر شرایط فراهم شد تا کمیسیون ورزشکاران یک بازوی مشورتی برای ما باشد.

* تلاش می‌کنیم برنامه کمیسیون ورزشکاران اجرایی شود

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در سال ۹۷ در دستور کار قرار دادیم تجلیل از قهرمانان، تدوین زندگینامه آنها، تلاش برای حل مشکل استخدام و تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی ورزشکاران برنامه‌هایی بود که به تصویب رسید. ما هم تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها اجرایی شود.

* شرایط تیم اعزامی به جاکارتا خوب است

صالحی‌امیری در ادامه صحبت‌هایش در خصوص کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی عنوان کرد: جمع‌بندی نهایی برای بازی‌های آسیایی انجام شده که در چند روز آینده کمیت و کیفیت از سوی سرپرست کاروان و سخنگو اعلام می‌شود. شرایط برای کسب افتخار فراهم شده و در حوزه قهرمانی شرایط تیم‌های اعزامی بسیار خوب و قابل دفاع است. اکثر فدراسیون در اردو هستند که بخشی از آنها در داخل و بخشی دیگر در خارج از کشور تمرین می‌کنند. ستاد اعزام المپیک به صورت روزانه فعال است و ستاد عالی هم با ریاست وزیر ورزش به صورت هفتگی جلسه دارد. نخستین جلسه روز گذشته برگزار شد و جلسه بعدی با فدراسیون‌ها چهارشنبه خواهد بود. ما در بهترین شرایط همکاری با وزارت ورزش هستیم.

* با بازگشت خادم به کشتی شرایط جدیدی شکل می‌گیرد

رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست همچنین به بازگشت رسول خادم اشاره کرد و گفت:‌ با بازگشت خادم شرایط جدیدی در کشتی شکل خواهد گرفت. امیدوارم این رشته هم در جاکارتا بدرخشد. ما خبرهای خوبی خواهیم داشت. این روز بیش از هر زمانی به همدلی و پرهیز از حاشیه نیاز داریم. از رسانه‌ها می‌خواهم به ما و وزارت ورزش کمک کنند تا جامعه ورزش از حاشیه به دور باشد.

 

* نسل جدید آینده مدیریت ورزش کشور را در دست می‌گیرد

صالح‌یامیری خاطرنشان کرد:‌از سازمان مدیریت و آقای نوبخت که در تأمین مالی مساعدت کردند تشکر می‌کنم امیدوارم بتوانیم شهریورماه خبرهای خوبی داشته باشیم. امروز می‌بینید که هادی ساعی در کنار نصراالله سجادی فعالیت می‌کند و فردا هادی ساعی در کنار فرد دیگری خواهد بود. نسل جدید آینده مدیریت ورزش کشور را در دست خواهد گرفت و ما شاهد شکوفایی چهره‌های جوان خواهیم بود. با کمیته پارالمپیک رابطه صمیمانه داریم. رئیس کمیته از شخصیت‌های انقلاب است حضور زنان و دختران ما در المپیک و پارالمپیک تصویر زیبایی را در دنیا به نمایش گذاشته که نشان می‌دهد نه تنها جمهوری اسلامی با زنان چالش ندارد بلکه حضور آنها را به یک فرصت تلقی می‌کند.

انتهای پیام/س

 

نظر شما