شناسهٔ خبر: 25035230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معرفی رسمی سرود تیم فوتبال در جام‌جهانی

سالار عقیلی و علیرضا قربانی خوانندگان سرود تیم ملی فوتبال شدند

اولین سرودی که برای جام‌جهانی فوتبال تولید شده، با شعری از احسان افشاری، آهنگسازی بابک زرین و خوانندگی سالار عقیلی است. دومین کار هم با شعری از ساعد باقری، آهنگسازی شهرداد روحانی و خوانندگی علیرضا قربانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال طی یک نشست رسانه ای که هم‌اکنون در فدراسیون فوتبال در جریان است، به معرفی سرودهای تیم ملی ایران برای جام جهانی پرداختند.

صفی‌پور در این باره گفت: از روز اول ما تصمیم داشتیم علاوه بر ساخت یک سرود، قطعات دیگری را نیز تولید کنیم بر همین اساس اولین کاری که تولید شد با شعری از احسان افشاری، آهنگسازی بابک زرین و خوانندگی سالار عقیلی شکل گرفت که این روزها نیز در حال اتمام است. دومین کار هم با شعری از ساعد باقری، آهنگسازی شهرداد روحانی و خوانندگی علیرضا قربانی است که هر دو این اثر با رهبری شهرداد روحانی تولید می شود.

وی افزود: سومین کاری که قرار است تولید شود مربوط به اثری به آهنگسازی فریدون شهبازیان و شعر عبدالجبار کاکایی است که درباره این اثر خواننده بعد از پایان کار معرفی می‌شود. بنیاد رودکی ماموریتی برای تولید موسیقی پاپ ندارد و آنچه برای ما مهم است تولید آثاری در حوزه موسیقی ارکسترال با تمی ایرانی است که امیدوارم مخاطبان از شنیدن آن لذت لازم را ببرند. ما دوست داریم قطعه ای تولید شود که اولا روحیه حماسی داشته باشد و دوما مخاطبان نیز بعد از شنیدن آن را تکرار کنند.

مدیر عامل بنیاد رودکی ادامه داد: طی تفاهمنامه ای که به امضا رسیده این قطعات طبق تاریخی که در روزهای آینده اعلام می شود با حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال رونمایی خواهد شد.

صفی‌پور در ادامه با اشاره به سفر ارکسترها به روسیه گفت:  ما ضمن تولید این کارهای موسیقایی تصمیم گرفتیم که غیر از اجرای این برنامه به مناسبت جام جهانی شرایطی را فراهم کنیم که مقدمات برگزاری سه شب هنری در شهرهایی که تیم ملی فوتبال در آنجا برنامه دارد، فراهم شود که طی این برنامه اجرای زنده قطعات در شهرهای سن پترزبورگ، سالن اصلی کنسرواتور چایکوفسکی مسکو و شهر کازان انجام خواهد گرفت. ما دوست داشتیم در شهر سوم بازی تیم ملی نیز برنامه داشته باشیم که متاسفانه این شهر از امکانات خوبی برای اجرا برخوردار نبود.

وی ادامه داد: چنین پروژه ای برای اولین بار توسط ارکسترهای دولتی برای تیم های ملی انجام می گیرد؛ استتباط بنده چنین است که کار انجام شده با این دو خواننده کار خوب، دسته اول و مهمی خواهد بود که با هماهنگی شورای راهبردی بخش فرهنگ در فدراسیون فوتبال شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما