شناسهٔ خبر: 25033935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

به روز رسانی می شود

صفی‌پور: سرود تیم ملی با حضور بازیکنان در تالار وحدت اجرا می شود/ مطمئن باشید این کار مورد استقبال قرار می‌گیرد

رئیس بنیاد رودکی گفت:از دی ماه بود که با فدراسیون فوتبال توافق کردیم و تفاهم‌نامه ساخت سرود تیم ملی را به امضا رساندیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی در نشست خبری که در فدراسیون فوتبال برگزار شده است در خصوص نحوه ساخت سرود تیم ملی در جام جهانی گفت:قرار است اتفاق بزرگی در بهار 1397 رخ دهد و جا دارد از مهدی تاج و فدراسیون فوتبال تشکر کنم که در 7-8 ماه گذشته همکاری خوبی با ما داشتند.

وی افزود: از دی ماه بود که با فدراسیون فوتبال توافق کردیم و تفاهم‌نامه ساخت سرود تیم ملی را به امضا رساندیم.همه می‌دانند که تیم‌های باشگاهی و ملی برای سرودهایشان برنامه ریزی می‌کنند و تاکنون چنین اتفاقی در ایران رخ نداده است.

صفی‌پور در ادامه گفت:‌ راجع‌به مؤسسه رودکی باید بگویم که این مؤسسه یک نهاد غیر دولتی است و سابقه خوبی در زمینه موسیقی دارد. در تالار وحدت، برج آزادی و ارکستر بزرگ ایران فعالیت‌های خوبی داشته حتی در فعالیت‌های بین‌المللی صاحب سبک بوده است. به خاطر همین این اتفاق بزرگی است که توانستیم با فدراسیون فوتبال ایران به یک توافقی برسیم. این اتفاق هم به خاطر عواملی است که با این نهاد کار می‌کنند چرا که سابقه خوبی در زمینه‌های مختلف دارند.

وی افزود: خدا را شکر که این همکاری هم صورت گرفت و مطمئناً خروجی خوبی هم خواهد داشت بعد از توافقنامه‌ای که با فدراسیون فوتبال داشتیم سعی کردیم با شاعران، آهنگسازان و سرپرست ارکستر که در ایران تجربه بالایی دارند همکاری کنیم تا موسیقی ایرانی ساخته شود و بعد از اینکه  به جمع‌بندی رسیدیم سعی کردیم کار بسیار خوب و در شأن کشور ایران ارائه بدهیم. اگر تا الان اعلام نشده به خاطر این است که کار خوبی در نهایت ساخته شود و سعی کردیم با مشورت و همکاری این اتفاق صورت بگیرد. خوشبختانه این اولین کاری بود که قرار است در جام جهانی ارائه شود چرا که هر کشوری در این تورنمنت‌ها از یک سرود یا چند سرود برای کشورش استفاده می‌کند. ما هم سعی کردیم به جای یک سرود از چند سرود ایرانی در جام جهانی استفاده کنیم و از افرادی مشورت بگیریم که در موسیقی ایران بهترین هستند.

وی در ادامه گفت: قرار است اولین قطعه‌ای که ساخته شود سالار عقیلی به عنوان خواننده آن را اجرا کند، آهنگساز این قطعه بابک زرین است. در قطعه دوم هم علیرضا قربانی به عنوان خواننده و شهرزاد روحانی به عنوان آهنگساز این قطعه را اجرا خواهند کرد. سومین قطعه هم با آهنگسازی فریدون شهبازی و قطعه شعر عبدالله کاکایی ساخته می‌شود و هنوز خواننده آن مشخص نیست. دلیل این کار هم به خاطر این است که دیرتر به جمع‌بندی رسیدیم تا قطعه سوم ساخته شود.

صفی‌پور افزود: مطمئن باشید این قطعاتی که تولید می‌شود فاخر خواهد بود و همه عزیزان لذت خواهند برد. چرا که این موسیقی، موسیقی ملی و حماسی است و امیدواریم همه لذت ببرند.

رئیس بنیاد رودکی درباره اینکه این قطعات کی ساخته خواهد شد، گفت: ما طبق توافق‌نامه‌ای که با فدراسیون فوتبال انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که قبل از ورود تیم ملی به جام جهانی این قطعات با حضور بازیکنان تیم ملی در تالار وحدت اجرا شود و از این قطعات رونمایی کنیم. تاریخ آن هنوز مشخص نیست اما مذاکرات اولیه صورت گرفته است. ما برای اینکه این کار به نحو احسن انجام شود علاوه براینکه در ایران اجرا داریم در کشور روسیه هم با هماهنگی‌های صورت گرفته قرار است این قطعات اجرا شود. مقدمات اولیه صورت گرفته است تا قبل از شب بازی‌های تیم ملی این اتفاق رخ دهد.قرار است شب در تاریخ ۲۴ خردادماه در سن‌ پترزبورگ روسیه یک قطعه اجرا شود. در تاریخ ۲۷ خردادماه هم در سالن مسکو یکی دیگر از قطعات اجرا خواهد شد و در ۲۹ خردادماه در شهر کازان در سالنی که هماهنگ کردیم قرار است قطعه سوم به روی سن برود. امیدوارم همه کسانی که در روسیه حضور دارند این قطعات را گوش بدهند تا شب به یادماندنی برای‌شان رقم بخورد.

وی در ادامه در خصوص اینکه خواننده‌های دیگری در گذشته برای تیم ملی سرود ساختند و مورد استقبال جوانان هم تا به امروز قرار گرفته است، گفت: مطمئن باشید این کاری که قرار است با همکاری فدراسیون فوتبال صورت بگیرد مورد استقبال قرار می‌گیرد ما قرار نیست کاری را انجام بدهیم که خروجی خوبی نداشته باشد. این برای اولین‌بار است که یک ارکستر بزرگی قرار است برای تیم ملی موسیقی بسازد. مطمئن باشید اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد مردم و همچنین جوانان استقبال خواهند کرد.با مشورت‌هایی که داشتیم مطمئن باشید کار خوبی را تولید می‌کنیم. نمی‌شود موسیقی پاپ را با ارکستر مقایسه کرد این دو سبک بسیار متفاوت است.

صفی‌پور در ادامه گفت: اجرای ارکستر در ایران همیشه مورد استقبال قرار گرفته است شما می‌توانید یک بار از ارکستر بزرگ ایران دیدار کنید و حتماً متوجه خواهید شد چقدر جوانان از این سبک استقبال می‌کنند باید اجازه بدهید که کار کامل شود تا مشخص شود که چقدر این سبک خوب است. کار بزرگ همیشه هزینه‌های زیادی دارد. موسیقی پاپ با توجه به اینکه افراد کمتری روی موسیقی کار می‌کنند بالطبع هزینه کمتری دارد. کار ارکستر با توجه به نفراتی که در گروه هستند هزینه زیادی دارد و این اتفاق نیاز داشت تا با فدراسیون همکاری کنیم.

وی در پایان گفت: اتفاق خوبی قرار است رخ بدهد این اتفاق در این سبک بالا مطمئناً کار ماندگاری خواهد شد مطمئن باشید اگر ماندگار نمی‌شد انجام نمی‌دادیم از همه عزیزانی که با ما همکاری کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم از کار لذت ببرند.

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها:

نظر شما