شناسهٔ خبر: 25033517 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شیراز|توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز شده است

R41382/P1486/S6,61/CT11

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به آغاز طرح توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) و ترفیع گنبد آن اظهار داشت: مردم این استان در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیارد تومان به ساخت و توسعه عتبات عالیات کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسکندر قاسمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت:طرح توسعه حرم حضرت امام حسین(ع) در فضایی به مساحت 38 هکتار برای چهار فاز تعریف شده که مرحله نخست  آن ساخت صحن عقیله بنی هاشم در پنج هکتار است.

وی با بیان اینکه در مراحل بعد، ساخت  آشپزخانه، رستوران، مهمان‌پذیر، کتابخانه، موزه، صحن امام حسین(ع) و بخش‌های اداری اجرایی می‌شود افزود: براساس پیش‌بینی صورت گرفته این پنج هکتار در پنج سال آینده به پایان می‌رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه در این طرح عظیم دو طبقه روی زمین و سه طبقه زیر زمین احداث شده که از طراحی و معماری بسیار زیبای ایرانی و اسلامی برخودار و تداعی کننده عاشورای حسینی است بیان کرد: با ساخت این پنج هکتار 230 هزار متر بنا در اختیار حرم مطهر امام حسین(ع) قرار می گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه مردم این استان  85 پروژه را در عتبات انجام داده و همواره متقاضی مشارکت در ساخت عتبات عالیات هستند تصریح کرد: در حال حاضر ساخت  خیمه‌گاه امام سجاد(ع) توسط هنرمندان شیرازی در حال انجام است که مردم می‌توانند با حضور در محل حرم مطهر علی بن حمزه(ع) در شیراز از کارگاه ساخت ضریح برای خیمه گاه امام سجاد(ع) بازدید کنند.

قاسمی با بیان اینکه این سازه 70 درصد پیشرفت داشته  و در ماه‌های آینده به پایان می‌رسد بیان کرد:  پروژه دیگر ساخت شش پنجره چوبی است که با نقش و نگار شیرازی‌ها برای حرم امامین در کاظمین آماده می‌شود.

وی همچنین یکی از طرح‌های ستاد بازسازی عتبات و عالیات، راتوسعه حرم مطهر امام علی(ع) و ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف عنوان کرد و افزود: ساخت این صحن با مساحتی بالغ بر 220 هزار مترمربع در ضلع غربی حرم مطهر در چهار طبقه با چندین رواق بزرگ در حال اجرا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: پروژه بزرگ صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف علاوه بر فضاهای عبادتی و زیارتی شامل دو ساختمان است که ساختمان موزه برای نمایشگاه آثار تاریخی و عتیقه موجود در حرم مطهر و ساختمان بخش‌های اداری و کتابخانه آستان با ظرفیت یک میلیون کتاب و مجهز به کارگاه ترمیم نسخ خطی است.

وی بیان کرد: فضای زیارتی این طرح نیز به صورت شبستان است که به طور تقریبی 70 درصد پیشرفت دارد که تا آخر تیر امسال بخش زیارتی به حرم متصل می‌شود و با افتتاح آن در صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) بیش از 100 هزار نفر به صورت همزمان می‌توانند از این صحن استفاده کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما