شناسهٔ خبر: 25032242 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی بارش برف

جاده های کوهستانی گلستان نمک پاشی شد

گرگان – ایرنا – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در پی بارش برف بامداد دوشنبه، مسیرهای کوهستانی و برفگیر استان برای تسهیل در رفت و آمد خودروها نمک پاشی شد.

صاحب‌خبر -

عادل مصدقی در گزارشی از آخرین وضعیت جاده های گلستان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نمک پاشی در جاده های کوهستانی استان از جمله خوش ییلاق در مسیر آزادشهر – شاهرود و توسکستان و شاهکوه در محور گرگان – شاهرود توسط راهداران انجام شده است.
به گفته وی؛ بارش برف از ساعت 4:30 بامداد در محور خوش ییلاق شروع و سه مرحله نمک پاشی و در جاده توسکستان و شاهکوه تاکنون در 70 کیلومتر از مسیر عملیات برف روبی سطحی و نمک پاشی انجام شده است.
وی گفت: هم اینک تمامی جاده های استان باز و 12 گروه راهداری برای برقراری تردد ایمن کاربران جاده ها تلاش می کنند.
مصدقی اضافه کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارش زا درگلستان، گروه های راهداری در نقاط سخت گذر، کوهستانی و مسیرهای مستعد آبگرفتگی مستقر هستند.
وی همچنین از رانندگان خواست که با توجه به ادامه بارش برف برای تردد در مسیرهای کوهستانی تجهیزات ایمنی و گرمایشی به همراه داشته باشند.
به گفته وی؛ تلفن گویا 141 مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برای پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت راه ها به صورت شبانه روزی فعال است.
فعالیت سامانه های بارش زا در 26 و27 فروردین 97 در گلستان، بارندگی های گسترده اما با شدت کم تا متوسط در دشت و جلگه و بارش های برف پراکنده در ارتفاعات و مناطق کوهستانی درازنو، شاهکوه، افراتخته، اولنگ، خوش ییلاق، گلیداغ و سایر ارتفاعات کوهستانی را به همراه داشته است.
طبق گزارش هواشناسی گلستان، دوشنبه شب از شدت بارش ها در استان کاسته می شود.
6204/1648

نظر شما