شناسهٔ خبر: 25031565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روایت آسوشیتدپرس از لحظات قبل از اعلام تجاوز غربی به سوریه

منابع آمریکایی پشت‌پرده و اقدامات صورت‌گرفته از سوی کارکنان دولت این کشور اندکی قبل از اعلام تصمیم نهایی برای آغاز حمله مثلث غربی به سوریه را تشریح کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس، امروز- دوشنبه- در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی‌که نیت خود را اعلام نمی‌کرد، با شتاب به سمت سکو رفت. او سخنرانی‌اش را این‌گونه آغاز کرد:‌ «دوستان آمریکایی من، دقایقی قبل به نیروهای مسلح دستور حملات دقیق به اهداف مرتبط با تولید سلاح‌های شیمیایی، که متعلق به بشار اسد است را دادم.»

با آغاز شمارش معکوس برای انجام حملات هوایی و موشکی به سوریه، کاخ سفید به خبرنگارانی که ترامپ را دنبال می‌کردند، پاسخ داد که احتمالا تا آخر وقت شب جمعه (به وقت آمریکا) منتظر خواهند ماند.

اخبار اولیه حاکی بود که ترامپ و اطرافیانش برای صرف شام به هتل نزدیک خواهند رفت.

کارکنان کاخ سفید یادآور شدند که اتفاقات و گفت‌وگوها در هتل عادی بود به‌گونه‌ای که برخی از آنها در حال خوردن و نوشیدن بوده و خیلی عادی رفتار می‌کردند، برخی دیگر نیز کیف‌های خود را جمع و جور می‌کردند و در حال رفتن به تعطیلات پایان هفته بودند.

با غروب آفتاب در روز جمعه، امور در کاخ سفید از حالت عادی خارج شد؛ صدای کارکنان به گوش نمی‌رسید، درهای اتاق‌ها بسته و دفاتر خالی از کارکنانش بود.

گروهی از خبرنگاران تلاش می‌کردند با «کیت شیلر» عضو ارشد شورای امنیت ملی آمریکا مصاحبه کنند ولی او به سرعت از میان آنان خارج شد و اصرار می‌کرد که چیزی نمی‌داند. سپس به خبرنگاران گفته شد که برای خروج در راس ساعت هشت و ۳۰ دقیقه آماده شوند.

هم‌زمان با این تحولات، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید به میان خبرنگاران آمد و اعلام کرد که رئیس‌جمهور در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امشب با مردم سخن خواهد گرفت.

سندرز در حالی‌که خبرنگاران را به سکوت و آرامش دعوت می‌کرد، ترامپ سخنرانی خود را آغاز و اعلام کرد که تصمیم انجام حملات را گرفته است.

نظر شما