شناسهٔ خبر: 25031144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کل دفتر موسیقی درگفت‌وگو با فارس:

تعهدات جشنواره موسیقی فجر به هنرمندان به زودی پرداخت می‌شود/ امور مجوزها به سمت الکترونیکی شدن پیش خواهد رفت

علی‌ ترابی گفت: امسال زمان پرداخت تعهدات کمی طولانی‌تر شده و نگرانی‌های را برای هنرمندان به وجود آورده است اما از همین هفته پرداخت‌ها در درجه اول با گروه‌های موسیقی و سپس سایر عوامل اجرایی جشنواره آغاز و به سرعت انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، جشنواره سی‌وسوم موسیقی فجر به ریاست حمیدرضا نوربخش اول بهمن ماه سال گذشته به کار خود پایان داد اما هنوز بخش عمده‌ای از تعهدات جشنواره به گروه‌های هنری و اجرایی پرداخت نشده است.

علی ترابی که به تازگی به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد معرفی شده در گفت‌گو با فارس در پاسخ به این سوال که تعهدات مالی جشنواره به هنرمندان و گروه‌های اجرایی چه زمانی پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: امسال زمان پرداخت تعهدات کمی طولانی‌تر شده و نگرانی‌های را برای هنرمندان به وجود آورده است. اما از همین هفته پرداخت‌ها در درجه اول با گروه‌های موسیقی و سپس سایر عوامل اجرایی جشنواره به سرعت انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به گفته‌های اخیر حسین انتظامی درباره تحولات صدور مجوزهای ارشاد، دفتر موسیقی نیز در حوزه مجوزها تغییر رویکردی خواهد داشت یا خیر نیز گفت: تصمیم داریم امور مجوزها را هر چه سریعتر و تا حدمقدور به سمت دیجیتالی شدن و استفاده از سامانه‌ها پیش ببریم تا ارباب رجوع‌ کمتر درگیر رفت و آمد شود. تمرکز ما بر روی این موضوع هست که هرچه زودتر و همین‌طور دقیق‌تر امور مجوزها به سامانه منتقل شوند.

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: دولت در سطح کلان تصمیم گرفته تا حد امکان امور دفتری و بروکراسی زاید ادارات دولتی را به حداقل برسد که ما هم در دفتر موسیقی همین نگاه را خواهیم داشت. از طرفی تصمیماتی در خصوص قطعات و آثاری که به دفتر موسیقی ارایه می‌شود خواهیم گرفت تا شرایط برای هنرمندان آسان‌تر شود. بر روی برخی موسیقی‌های بدون کلام نباید زیاد حساسیت به خرج داد و در خصوص کارهای با کلام نیز شاید به بررسی شعر اکتفا کنیم و همین‌طور برخی بررسی‌های غیر ضروری را برای تسهیل امور هنرمندان محدود کنیم. البته این بدان معنا نیست که ما به سرعت به این مرحله برسیم.

وی ادامه داد: خود اهالی موسیقی شاید بیشتر ازما در جریان مسائل و مشکلات هستند و موارد را رعایت می‌کنند و از این نظر ما نباید نگرانی داشته باشیم و شاید در آینده بتوانیم برخی بررسی‌ها را محدود به کلام و شعر کنیم. به هرجهت ما باید به کارهایی که توسط هنرمندانمان ساخته می‌شود، کمی بیشتر اعتماد کنیم. این سیاست کلی ماست که سعی می‌کنیم به این نقطه برسیم تا اهالی موسیقی درباره مجوز نگرانی نداشته باشند اما در حال حاضر بر مبنای روال جاری دفتر موسیقی کارها انجام می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما