شناسهٔ خبر: 25030727 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی مسجد جمکران در گفت وگو با شبستان:

جشن های ۱۱ روزه جمکران برای ولادت امام زمان(عج)/میزبانی از بانوان با «نرجسانه»

خبرگزاری شبستان: ابراهیم صدوقی با اعلام تدارک بسته برنامه ۱۱ روزه توسط مسجد مقدس جمکران برای ایام نیمه شعبان، گفت: آغاز این برنامه ها با مراسم خطبه خوانی است و «نرجسانه» و اختتامیه همایش «وعده های آخرالزمان از دیدگاه قرآن» از جمله آنها به شمار می رود

صاحب‌خبر -

ابراهیم صدوقی، معاون فرهنگی مسجد جمکران درباره برنامه های تدارک دیده شده برای نیمه شعبان به خبرنگار مهدویت خبرگزاری شبستان گفت: برنامه هایی که مسجد جمکران برای نیمه شعبان در سال جاری در نظر گرفته است از چهارم اردیبهشت مصادف با هفتم شعبان با مراسم خطبه خوانی آغاز می شود و تا روز 13 اردیبهشت ادامه دارد.

 

وی با اعلام برگزاری همایش دانشجویی «وعده های آخرالزمان از دیدگاه قرآن» در این ایام، بیان کرد:  مسجد جمکران بسته برنامه 11 روزه ای را برای ایام نیمه شعبان تدارک دیده و در آن سعی شده از ظرفیت هیئات رزمندگان اصفهان، تهران و زنجان استفاده شود.

 

صدوقی تصریح کرد: در همین راستا دوشنبه، دهم اردیبهشت مصادف با 13 شعبان جشن ویژه ای با نام «نرجسانه» از ساعت 10 صبح با حضور بانوان در مسجد جمکران برگزار می شود. «نرجسانه» از جمله برنامه هایی است که امسال برای نخستین بار ذیل برنامه های نیمه شعبان مسجد جمکران گنجانده شده است.

 

معاون فرهنگی مسجد جمکران در ادامه بیان کرد: امسال برای نخستین بار به مناسبت نیمه شعبان 10 شب در مسجد جمکران برنامه های متنوع همراه با نوآوری های خلاقانه برگزار می شود. در این راستا هفتم اردیبهشت، مصادف با دهم شعبان اجتماع بزرگ نوجوانان و جوانان هیئات عاشورایی از سراسر کشور با محور مهدویت و استکبارستیزی برپا می شود.

 

صدوقی با بیان اینکه خطبه خوانی ها آغازگر جشن های نیمه شعبانِ جمکران است، کرد: سه شنبه شب، چهارم اردیبهشت مصادف با هفتم شعبان از ساعت 18 ویژه برنامه ای با حضور خادمان مسجد جمکران، خادمان حرم حضرت معصومه(س)، مسئولان استانی و نمایندگان دفاتر مراجع عظام برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی مسجد جمکران در پایان یادآور شد: نمایشگاه های تخصصی از جمله نمایشگاه کتاب جزو برنامه های تدارک دیده شده برای جشن های نیمه شعبان است که البته هنوز جزییات آن قطعی نشده است.

 

گفتنی است، مسجد مقدس جمکران برای ایام نیمه شعبان برنامه های متعدد و متنوعی را تدارک دیده که به دلیل عدم قطعیت یافتن جزئیات، به زودی اعلام می شوند.

نظر شما