شناسهٔ خبر: 25030300 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با آغاز جشنواره جهانی فجر

۲۸ سال عکاسی آلفرد یعقوب‌زاده از فلسطین در تهران نمایشگاه می شود

همزمان با آغاز سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده که طی سه دهه از فلسطین عکاسی شده است با حضور خود وی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیف‌اله صمدیان مدیر رویدادهای ویژه سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به جزییات برگزاری نمایشگاه عکس های آلفرد یعقوب زاده در جشنواره بیان کرد: در بخش نمایشگاهی «رویدادهای ویژه» جشنواره جهانی فیلم فجر و با توجه به حوادث جاری در سرزمین‌های اشغالی که این روزها شدت گرفته است، نمایشگاهی از عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده در تهران برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: این نمایشگاه به‌ عنوان رویداد جنبی بخش «زیتون‌های زخمی» این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر که روی نمایش فیلم‌های مهم از کارگردان‌های جهان با موضوع سرزمین‌های اشغالی تمرکز دارد، تدارک دیده شده است.

به‌ گفته‌ صمدیان، آلفرد یعقوب‌زاده عکاس بین‌المللی ایرانی ساکن پاریس، طی بیست‌وهشت سال - از نخستین قیام انتفاضه در ۱۹۸۷ تا قیام سال ۲۰۱۵- تصاویری از سرزمین‌های اشغالی ثبت کرده که نمایشگاه حاضر، منتخبی از ده‌ها هزار فریم عکس‌ گرفته‌شده در طی این دوره‌ زمانی است.

مدیر رویدادهای ویژه سی‌ و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پایان با اشاره به اینکه عکس‌های یعقوب‌زاده، به موضوعاتی چون سال‌های مقاومت، زندگی روزمره مردم و ساخته شدن دیوار حایل توسط رژیم اشغالگر و... می‌پردازد، اظهار کرد: آلفرد یعقوب‌زاده مهمان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در تهران است و همزمان با حضورش در تهران، ورک‌شاپ حرفه‌ای عکاسی در مناطق و زمان‌های بحرانی و جنگ را در ایران خواهد داشت که این ورک‌شاپ داوطلبان جدی در حوزه عکاسی و فیلمبرداری دارد.

نمایشگاه عکس‌های آلفرد یعقوب‌زاده با حضور اهالی فرهنگ و هنر و... چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۷ در گالری شماره ۱۴، پلاک ۱۴، خیابان خارک افتتاح می‌شود. 

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما