شناسهٔ خبر: 25028377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش عجیب داورزنی به کاهش سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک!

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به کاهش سهمیه‌های وزنه برداری کشورمان در المپیک ۲۰۲۰ توکیو واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه طی روزهای اخیر بسیاری اهالی وزنه برداری و حتی ورزش ایران نسبت به قوانین جدید فدراسیون بین المللی وزنه برداری واکنش نشان داده و از تصمیم مبنی بر کاهش سهمیه ایران در المپیک انتقاد کردند، معاون وزیر ورزش به سادگی با این دغدغه کنار آمد.

محمدرضا داورزنی صبح امروز در پاسخ به این سوال که چه تمهیدات و اقداماتی در خصوص کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پیش بینی شده گفت: بحث کاهش سهمیه های وزنه برداری در المپیک تنها مختص به ایران نیست و این موضوع عمومیت دارد و سهمیه های تمامی کشورهای درگیر با دوپینگ در سالهای اخیر، دستخوش تغییر و کاهش شده است.

هر چند مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کردند با جدیت پیگیر این موضوع هستند، اما با توجه به اظهارات اخیر معاون وزیر ورزش می توان دریافت، متولیان ورزش به رغم برگزاری نشست های فوری و وعده پیگیری، با توجیه «عمومیت کاهش سهمیه ها» این موضوع کنار آمده و کاهش سهمیه وزنه برداری ایران را به نوعی قبول کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی وزنه برداری با هدف اثبات جدیت و قاطعیت خود در عرصه مبارزه با دوپینگ، سهمیه برخی از کشورها از جمله ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کاهش داد تا به قول معروف، «علاج واقعه قبل از وقوع» را انجام داده باشد. طبق قوانین جدید فدراسیون بین المللی هر کشوری که در زمینه دوپینگ ورزشکاران دارای ۲۰ تخلف یا بیشتر (در فاصله سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰) باشد تنها دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ خواهد داشت که برخی مدعیان از جمله روسیه، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان و بلاروس شامل همین قوانین سختگیرانه هستند.

ضمن اینکه برخی کشورها که درهمین بازه زمانی با ۱۰ تخلف در زمینه دوپینگ ورزشکاران خود همراه بودند هم با محدودیت سهمیه‌ المپیک روبرو خواهند شد. بطوریکه تنها سهمیه حضور ۲ وزنه‌بردار مرد و ۲ وزنه‌بردار زن را در بازیهای المپیک خواهند داشت. در بین این کشورها مدعیانی مثل بلغارستان، ایران و هند هم وجود دارند.

نظر شما