شناسهٔ خبر: 25027205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار گیلان:

ارتباط موثر با دهیاران و کشاورزان نقش بسزایی در کاهش نگرانی تأمین آب دارد

استاندار گیلان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان بر ضرورت توجه جدی کشاورزان به بیمه‌ی مزارع تأکید کرد و گفت: ارتباط موثر با دهیاران و کشاورزان نقش بسزایی در کاهش نگرانی تأمین آب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این جلسه که با حضور معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و امور هماهنگی عمرانی استانداری، فرمانداران و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل سد سفیدرود منجیل برگزار شد با بیان اینکه نباید بیش از حد مردم را از وضعیت آب نگران کنیم افزود: باید با اطلاع رسانی دقیق از وضعیت ذخایر موجود آب آنان را در مسیر انجام صحیح اقدامات و صرفه جویی، همراهی و مشکلات آنان را کاهش دهیم.

وی با قدردانی از مردم برای همکاری آنان در بخش کشاورزی بویژه انجام شخم زمستانه اظهار داشت: افزایش یک و نیم برابری شخم زمستانه بدون استفاده از آب سد سفیدرود، کار بسیار خوبی بود که صرفه جویی صورت گرفته از این محل، طی روزها و ماه های آینده به ما کمک خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان به کاهش ذخیره‌ی پشت سد سفیدرود از یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب در سال گذشته به 882 میلیون متر مکعب در حال حاضر اشاره و خاطرنشان کرد: دبی کنونی آب به جهت حجم آبی که روزانه به مخزن اضافه می شود، کم است وگرنه در میزان ذخیره آب نسبت به سال گذشته، فقط 14 درصد کاهش داریم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم شاهد نزولات آسمانی طی روزها و ماه های آتی باشیم گفت: رهاسازی آب از تاریخ دهم اردیبهشت آغاز می شود و در این مسیر با مدیریت و برنامه ریزی صحیح دغدغه های مردم کاهش پیدا می کند.

وی لایروبی انهار را یک اقدام بسیار مثبت برای بخش کشاورزی و آبرسانی عنوان و اظهار داشت: اگر روند مدیریت فعلی را ادامه دهیم، در بخش آب مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه جدی و ترغیب مردم به انجام بیمه‌ی مزارع کشاورزی تاکید و تصریح کرد: مکاتباتی با وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام شود تا با حمایت دولت، گیلان را در مقابل بلایای طبیعی بویژه در بخش کشاورزی برای یک سال به صورت همه جانبه بیمه کنیم.

وی با تأکید براینکه مردم کشت مزارع را متوقف نکنند گفت: کشاورزان با جدیت و اشتیاق تمام وارد مزارع شوند و در کنار این مهم، به بیمه نیز توجه داشته باشند.

وی لایروبی آب بندان ها و رودخانه ها و حفر چاه را از عوامل کمک کننده به وضعیت آبی استان عنوان کرد و افزود: باید مجموع ظرفیت ها را کنار هم قرار دهیم تا نگرانی از بابت کم آبی نداشته باشیم.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: آب منطقه ای و جهادکشاورزی اقدامات هدفمند در جهت جلوگیری از هرگونه چالش در مقاطع بحرانی را در دستور کار قرار دهند و برای آن برنامه ریزی کنند تا کشاورزان و مسئولان برای ایام آتی با مشکل مواجه نشوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کمیته های شهرستانی حفاظت منابع آب اظهار داشت:استفاده از ظرفیت و همکاری بخشداری ها و شوراهای اسلامی یک امر ضروری است.

وی گفت: دهیاران و شوراها می توانند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، حساسیت ها را به آحاد جامعه منتقل کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت جلوگیری از هرگونه بزرگنمایی مشکلات تأکید و تصریح کرد: هر مشکلی با همکاری مردم و تلاش موثر مسئولان حل شدنی است.

وی اظهار داشت: اقدامات اجتماعی و ارتباط موثر با دهیاران و کشاورزان از جمله اولویت های اصلی فرمانداران است و نقش بسزایی در کاهش نگرانی آنها در تأمین آب دارد.

در این جلسه علاوه بر انعکاس دغدغه های مردمی از سوی فرمانداران و بیان مشکلات احتمالی پیشرو، برخی از مدیران دستگاه های اجرایی به ارائه‌ی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و تمهیدات لازم در مسیر کاهش نگرانی های مردم در بخش کشاورزی و تأمین آب مورد نیاز مزارع پرداختند.

 

نظر شما