شناسهٔ خبر: 25020082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

کوتاه آموزشی

صاحب‌خبر -
آغاز فرصت مجدد ثبت‌نام آزمون ارشد پزشکی
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد: فرصت ثبت نام برای شرکت در آزمون ارشد پزشکی تا فرداتمدید شد.
دکتر محمد حسین پور کاظمی در گفتگو با ایسنا از ایجاد فرصت مجدد ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نامی برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد رشته های پزشکی از تاریخ ۲۶تا ۲۸فروردین ماه ۹۷خبرداد و اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند در فرصت ایجاد شده با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.irنسبت به نام نویسی یا تکمیل اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه ۱۱هزار نفر از ثبت نام کنندگان آزمون کارشناسی ارشد ۹۷را فارغ‌التحصیلان سال جاری تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد باید در زمان ویرایش اطلاعات نسبت به وارد کردن معدل دقیق خود در فرم ثبت نام اقدام کنند چراکه در غیر این صورت و در صورت اشتباه بودن معدل قید شده در فرم ثبت نام، حتی در صورت پذیرفته شدن قبولی کان لم یکن خواهد شد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به افزایش آمار شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد گروهای پزشکی اظهار داشت: امسال بیش از ۶۴هزار نفر در این آزمون ثبت نام کردند و آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی در روزهای ۱۴و ۱۵تیر ماه امسال در دانشگاههای علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به شرکت‌های دانش‌بنیان
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان از ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اهمیت سرمایه‌های انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروی انسانی آن‌ها است و یکی از مواردی که می تواند موجب افزایش رضایتمندی و حفظ نیروی انسانی فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان شود، ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به افراد فعال در این شرکت‌ها است.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، به‌صورت آزمایشی در دی‌ماه سال ۱۳۹۶ برای شرکت‌های مستقر در استان تهران اجرایی شد که ۵۴۰ نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
صاحبکار افزود: با توجه به استقبال شرکت‌ها، در سال ۱۳۹۷ این خدمات به همه شرکت‌های دانش‌بنیان در همه استان‌های کشور ارائه می‌شود.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان پس از ثبت‌نام در سامانه شبکه نوآوری تهران (www.Tinet.ir) می‌توانند تقاضای خدمات بیمه درمان تکمیلی را برای خود و اعضای خانواده‌ در این سامانه از تاریخ ۲۸ فروردین لغایت ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ثبت کنند.

رسیدگی سریع به تنبیه‌ بدنی دانش‌آموزان
مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش گفت: در تمام مناطق آموزشی کشور کارگروهی به نام «فوریت‌های اجرایی» وجود دارد که یکی از ۹ وظیفه آن، گزارش و رسیدگی سریع روزانه موارد تنبه بدنی است.
علیرضا کمرئی در گفتگو با فارس با بیان اینکه تنبیه‌بدنی در فضای مجازی نمود بیشتری دارد، اما ملاک عمل ما این فضا نیست، اظهار داشت: گاهی یک کلیپ از تنبیه‌بدنی، ماه‌ها در فضای مجازی می‌چرخد و به دلیل حساسیت جامعه در این موضوع، تعدد و افزایش تنبیه‌بدنی در مدارس به ذهن متبادر می‌شود.
وی افزود: در تمام مناطق آموزشی کشور کارگروهی به نام فوریت‌های اجرایی وجود دارد که یکی از ۹ وظیفه آن، گزارش سریع روزانه موارد تنبیه‌بدنی از مناطق به صورت گردش ۲۴ ساعته غیرتعطیل است، که پس از گزارش موارد تخلف به دلیل اهمیت موضوع، به سرعت به آن رسیدگی می‌شود.

مجوزهای استخدام نیرو در آموزش‌ و پرورش صادر شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌ و پرورش از صدور مجوزهای استخدام نیرو در این وزارتخانه خبر داد و گفت: جدول زمان‌بندی آزمون در این هفته تعیین تکلیف می شود.
علی الهیار ترکمن در گفتگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت صدور مجوزهای آزمون استخدامی این وزارتخانه و زمان برگزاری آن، اظهار داشت: مجوز ردیف استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی صادر شده است.
وی ادامه داد: مجوز بودجه را نیز سازمان برنامه و بودجه داده است که این اعتبار در سال ۹۷قابل تأمین است.
الهیار ترکمن اضافه کرد: هم اکنون با سازمان اداری و استخدامی و سازمان سنجش در حال رایزنی هستیم. نمی خواهیم تاریخ برگزاری آزمون استخدامی با آزمون سراسری تداخل داشته باشد تا سازمان سنجش بتواند به صورت کامل روی کار آموزش‌ و پرورش متمرکز شود.

برچسب‌ها:

نظر شما