شناسهٔ خبر: 25017289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

دادگاه از طریق وثیقه‌گذار مرتضوی را احضار کند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اینگونه نیست که بگوییم سعید مرتضوی نیست! دادگاه می‌تواند هر زمان که بخواهد از طریق وثیقه گذار متهم را احضار کند و مسلم است که وقتی قانون به قطعیت رسید باید فورا اجرا شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

محمد کاظمی، با اشاره به محکومیت سعید مرتضوی به دو سال حبس و گفته‌های سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر اینکه «حکم مرتضوی صادر شده؛ ولی هنوز گیرش نیاورده‌اند» اظهارداشت: سعید مرتضوی زمانی که متهم بوده و در دادسرا تحت تعقیب قرار داشته است برایش قرار تأمین و کفیل صادر شده است و وقتی برای متهمی قرار تأمین صادر می‌شود یعنی کسی ضمانت او را می‌کند و تعهد می‌دهد که هر زمان دادگاه متهم را خواست باید او را حاضر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: اینگونه نیست که بگوییم سعید مرتضوی نیست! دادگاه می‌تواند هر زمان که بخواهد از طریق وثیقه گذار متهم را احضار کند و مسلم است که وقتی قانون به قطعیت رسید باید فورا اجرا شود.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرده که فعلا متهم حضور پیدا نکرده است.

 میرمجید طاهری درباره آخرین وضعیت اجرای محکومیت دو سال حبس سعید مرتضوی دادستان وقت تهران به‌اتهام معاونت در قتل مرحوم روح‌الامینی یکی از جان‌باختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک که چندی پیش از سوی شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران قطعی شد گفته بود که پرونده متهم برای اجرای حکم به شعبه دوم دادسرای ناحیه 28 تهران (کارکنان دولت) ارجاع شده بود که صبح (شنبه 12 اسفند) برای پیگیری پرونده به دادسرای مربوطه مراجعه کردم. در مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت، اعلام شد که حکم جلب صادر شده و موضوع در دست اقدام و پیگیری است.

سعید مرتضوی دادستان وقت تهران در دادگاه بدوی در ارتباط با شکایت اولیاء دم مرحوم روح‌الامینی به‌اتهام معاونت در قتل عمد، تبرئه شده بود که پرونده با اعتراض شکات، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد. جلسات رسیدگی در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد و نهایتاً بر اساس آنچه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه‌قضاییه اعلام کرد، مرتضوی از سوی دادگاه با یک درجه تخفیف به دو سال حبس تعزیری قطعی محکوم شد.

رضا جعفری وکیل مدافع سعید مرتضوی اما در گفت‌وگو با ایسنا از وضعیت موکلش اظهار بی اطلاعی کرده و گفته است که من در پرونده تامین اجتماعی وکیل مدافع وی بودم و در پرونده کهریزک وکالت ایشان را برعهده نداشتم.

سخنگوی قوه‌ قضاییه هم در حاشیه نشست اخیرش با دانشجویان مشهد درباره آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفته است که «حکم جلبش صادر شده ولی متأسفانه هنوز گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست!»

نظر شما