شناسهٔ خبر: 25015968 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گرگان| حدود ۲۵۵ تن ماهی از دریای خزر صید شد

R41471/P1377/S6,70/CT11

معاون صید و صیادی شیلات استان گلستان با اشاره به پایان فصل صید در دریای خزر، گفت: امسال در حدود ۲۵۵ تن ماهی از دریای خزر صید شد که مشابه میزان صید سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محسن یحیایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 25 فروردین پایان فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر است، اظهار داشت: امسال در حدود 255 تن ماهی از دریای خزر صید شد که مشابه میزان صید سال گذشته است.

وی افزود: با آغاز زمان تکثیر و پرورش ماهیان استخوانی، فصل صید این ماهیان در دریای خزر پایان می‌یابد و 1420 صیاد گلستانی که در غالب 21 شرکت صید و صیادی فعالیت می‌کنند با دریا خداحافظی کرده، تا سال آینده که دوباره برای کسب روزی حلال دل به دریا بزنند.

معاون صید و صیادی شیلات استان گلستان با بیان اینکه صید در گونه کپور که گونه بومی استان گلستان است 24 در صد رشد داشته، تصریح کرد: بیشترین میزان صید مربوط به ماهی کفال به میزان 220 تن است و ماهیان سفید و کپور به ترتیب 30 و 5 تن از این میزان صید را به خود اختصاص داده‌اند.

یحیایی اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از 70 میلیون انواع بچه ماهی استخوانی برای غنی‌سازی دریا رهاسازی شوند.

وی افزود: سال گذشته 14 کارگاه آموزشی در راستای اجرای دستورالعمل جامع ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی در آب‌های داخلی و سرزمینی و همچنین افزایش دانش صیادان پره برگزار شد.

معاون صید و صیادی شیلات استان گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی هر ساله از 20 مهر ماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما