شناسهٔ خبر: 25012785 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| مرکز دفع پسماند از وضعیت مناسبی برخوردار نیست

R41371/P1494/S6,73/CT11

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه مرکز دفع پسماند اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست گفت: پیگیر ساماندهی مرکز دفع پسماند اراک از مراجع قضایی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا میرزایی ظهر امروز در نشست هماهنگی برای اجرای طرح پاکسازی حاشیه جاده‌های استان مرکزی در راستای کمپین بی‌‍زباله اظهار داشت: در قرآن کریم بیش از دو هزار و 600 آیه در راستای ارتباط انسان با طبیعت وجود دارد، در سال 2011 تحقیقی با 20 دین مطرح دنبا انجام شد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که استفاده از آموزه‌های دینی بهترین راهکار حفظ محیط زیست است.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما در بسیاری از مسائل پیشروی کردند اما در مسئله تفکیک از مبدا زباله بازماندیم، کشورهای آفریقایی که در فقر به سر می‌برند به مدت 10 سال است که استفاده از کیسه‌های زباله را ممنوع مردند و کشوری پاک را دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: هدف از چالش بی‌زباله است که ابتدا از خودمان شروع کنیم این در حالی است که در یک مقطعی مراکز دفن پسماند روستایی احداث شد و در روستاها زباله وجود نداشت و خودشان تفکیک می‌کردند و بعدها با قرار دادن سطل زباله در روستاها زباله در این مناطق تولید شد و پراکندگی زباله روستاهارا در برگرفته است.

میرزایی بیان کرد: ما باید به سمتی در حرکت باشیم که زباله کمتری ایجاد شود، برای حفاظت و کاهش آلودگی محیط زیست در استان مرکزی مراکز جمع آوری پسماند این استان به چهار مرکز کاهش یافته و تلاش می‌شود با تفکیک مواد زاید از مبدا تولید و خاک پوشانی پسماندها هنگام دفع اصولی در این مراکز از پراکندگی آن ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مرکز دفع پسماند اراک از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و ساماندهی این مرکز از طریق تشکیل پرونده از مراجع قضایی در دستور کار اداره کل محیط زیست استان مرکزی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: حاشیه جاده‌ها و ورودی شهرهای استان به سبب تخلیه نخاله و پراکندگی پسماندها چهره زیبایی ندارد و نیاز است کاری اصولی در این راستا انجام شود که این مسئله مورد تاکید استاندار هم هست که وی گفت باید شعارها تنها شعار نباشند و با ظرفیت تمام دستگاه‌ها و مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما