شناسهٔ خبر: 25012217 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

واکنش مقتدی صدر به حمله آمریکا علیه سوریه

ابنا

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نسبت به حمله ائتلاف آمریکایی علیه سوریه واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به نامه کمیته مرکزی نظارت بر تظاهرات مردمی در عراق درباره حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: از شهروندان عراقی اعم از عرب و کرد و سنی و شیعه و پیروان سایر ادیان می خواهیم در اعتراض به این جنایت در عراق تظاهرات کنند.

مقتدی صدر افزود: همه عراقی ها را به حضور در خیابان و برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز دعوت می کنم تا بدینوسیله خشم و مخالفت خود را نسبت به تعرض علیه ملت سوریه به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: پیامدهای این تعرض فراگیر است و فقط سوریه را دربرنمی گیرد بلکه همه منطقه به ویژه عراق را در معرض خطر قرار می دهد.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: از مردم می خواهیم در این تظاهرت به مخالفت با چنین اقدامات تروریستی بپردازند و پرچم عراق و سوریه را به اهتزاز درآورند.

گفتنی است آمریکا و انگلیس و فرانسه در ساعات نخستین بامداد روز شنبه با شلیک بیش از ۱۰۰ موشک و حملات هوایی چندین نقطه در خاک سوریه را هدف قرار دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در پیامی تلویزیونی آغاز این حملات را اعلام و آن را واکنشی به حمله «شیمیایی» هفته گذشته به شهر دوما خواند که منجر به کشته شدن ۶۰ نفر از غیرنظامیان شده بود.

خبرگزاری فرانسه نیز در همان ساعات ابتدایی روز شنبه از پرواز هواپیماهای جنگنده خود برای شرکت در این حمله مشترک خبر داد و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در پیامی اعلام کرد که هدف از این اقدام نظامی ضربه زدن به ظرفیت های تولید سلاح های شیمیایی در سوریه بوده است.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز با «اجتناب ناپذیر» خواندن این حمله گفت که به همراه ایالات متحده و فرانسه در پی یافتن راهی برای پرهیز از اقدام نظامی بودند اما روسیه مانع تلاش های دیپلماتیک شد.
تلویزیون سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک های شلیک شده در استان حمص خبر داد و هدف قرار گرفته شدن فرودگاه دمشق را تکذیب کرد.به گفته این شبکه سوری، تا این لحظه 13 موشک مهاجم در منطقه الکسوه ساقط شده است و از جمله نقاطی که هدف گرفته شده، مرکز پژوهش های «برزه» است.

دولت سوریه اعلام کرد که تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد و نباید در مورد آن بزرگنمایی کرد.

بنابر اعلام مسئولان سوری، بسیاری از موشک‌های شلیک شده از سوی کشتی‌های نظامی و جنگنده‌های متجاوزان، توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفته و نابود شده است.

دولت سوریه با این حال اعلام کرد که برخی مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حملات موشکی متجاوزان قرار گرفته است.

............
پایان پیام/ 326

نظر شما