شناسهٔ خبر: 24977623 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری جلسه هم افزایی نوآوران عرصه فناوری/ اجرای حقوق شهروندی توسط استارت آپ‌های خدماتی

معاونت علمی این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

برگزاری جلسه هم افزایی نوآوران عرصه فناوری/ اجرای حقوق شهروندی توسط استارت آپ های خدماتیبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برگزاری جلسه هم افزایی نوآوران عرصه فناوری، ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق از سوی معاونت علمی، اجرای حقوق شهروندی توسط استارت آپ های خدماتی از جمله مهم ترین اخبار معاونت علمی در هفته گذشته است.

افزایش کیفیت لیگ فوتبالیست‌های کوچک در سیزدهمین دوره از مسابقات ربوکاپ آزاد

ارس ادهمی سرپرست ربات‌ فوتبالیست سایز کوچک سیزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد در خصوص تیم‌های شرکت کننده در لیگ فوتبالیست‌های سایز کوچک گفت: در مجموع ۵ تیم از کشور آلمان، چین و ایران در این لیگ شرکت کرده‌اند که از کشور ایران ۳ تیم دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد قزوین در این مسابقه قرار دارند.

ادهمی در رابطه با ربات‌ها اظهار کرد: ربات‌های استاندارد، ربات‌های معمولی هستند که بصورت عادی  و به همان شکلی که هستند به کار گرفته می‌شوند و ربات های انسان‌نما هم در 3 سایز مختلف در این مسابقه وجود دارند اما ربات های سایز کوچک نسبت به سال قبل از لحاظ سایز زمین و تعداد ربات های شرکت کننده در مسابقه  تغیراتی داشته‌اند.

ابلاغ برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق از سوی معاونت علمی

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بیان کرد: انتظار می‌رود با تعامل بخش‌های مختلف معاونت علمی و فناوری به‌ویژه ستاد‌های توسعه فناوری‌های مرتبط، کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان، همچنین پارک فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان دبیرخانه شبکه نوآوری شهر تهران در ارائه خدمات متناسب برای توسعه زیست‌بوم و ارتقا کسب‌وکار شرکت‌های خلاق و امور اجرایی دبیرخانه اجرایی، این برنامه قدرتمند پیش رود.

دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی خاطرنشان کرد: در کنار شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در جامعه و مراکز علمی و دانشگاهی، بخش دیگری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها که عمدتاً در صنایع فرهنگی و نیز خدمات نوین و کسب و کار‌های مبتنی بر فضای دیجیتال فعال هستند، با کمک و مساعدت معاونت علمی در این زیست‌بوم ظهور و بروز کرده و در حال رشد هستند.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، جوهره رشد این شرکت‌ها بر نوآوری و خلاقیت برای ارائه محصولات و خدمات جدید و مدل‌های نوین کسب‌وکار در سطح بازار‌های هدف استوار است و لزوماً در مراحل شکل‌گیری و رشد، مبتنی بر پژوهش و توسعه فناوری‌های پیشرفته نیستند.

برگزاری دومین کنفرانس ملی مهندسی عمران و معماری در اردیبهشت ماه

دومین کنفرانس ملی مهندسی عمران و معماری با تاکید بر اشتغال زایی در صنعت ساختمان ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

این کنفرانس در دو بخش عمران و معماری برگزار خواهد شد و هریک از این بخش‌ها محورهایی را در بر می‌گیرند.

محور‌های مهندسی عمران کنفرانس عبارت اند از کالبد فضای شهری واجتماعی، کیفیت معماری، سیما و منظر شهری بافت‌های تاریخی و با ارزش شهر‌ها و قابلیت‌های آن (میراث‌های تاریخی، صنعتی و مدرن)، نشانه ها، نماد‌ها و مدیریت فرهنگی و همچنین در بخش مهندسی عمران این کنفرانس مهندسی سازه و زلزله، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه‌های هیدرولیکی و دریایی، مهندسی روسازی و راه، حمل و نقل و ارتباطات و ترافیک، مهندسی و مدیریت ساخت، آب، محیط زیست، منابع طبیعی و برنامه ریزی و مدیریت ریسک مخاطرات (با منشاء زلزله، آتش، طوفان و ...) و سایر موضوعات مرتبط (مهندسی نقشه‌برداری و ژئوماتیک، پایش کیفیت ساخت و ساز و.) محور هستند.

اجرای حقوق شهروندی توسط استارت آپ های خدماتی/ اجازه ندهیم کرکره استارت آپ ها پایین کشیده شوند

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان و در جمع خبرنگاران در خصوص فعالیت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از تولید داخل گفت: در حال حاضر کشور مشکل ساختاری دارد و به جهت آنکه بیش از هر چیزی به دنبال صارات و واردات مبتنی بر اقتصاد نفتی بوده است در حوزه دانش بنیان فعالیت نمی کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات مثبت و خوبی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها انجام شده است، گفت: حدود سه هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که این موضوع بیانگر این است که فعالیت کشور جهت اقتصاد دانش بنیان مثبت و رو به جلو بوده است اما به طور قطع مشکلاتی در حوزه های دانش بنیان وجود دارد که برای برطرف کردن آنها نیاز به وقت داریم.

وی در خصوص استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه های خدماتی گفت: این که بگوییم تمام استارت آپ ها تنها در حوزه خدماتی فعالیت می کنند، اشتباه است زیرا بسیاری از فعالیت های انجام شده در بخش های مربوط به تکنولوژی بوده است اما موضوع قابل توجه این است که تا استارت آپ های فعال در حوزه خدمات رشد نکنند شاهد حضور استارت های تکنولوژی نخواهیم بود.

جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران عرصه فناوری برگزار شد

حسین اصغری مدیر فحاد (فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان) در ابتدای این مراسم هدف از این جلسه را معرفی فعالان این حوزه و ارتباط‌گیری در آینده دانست و گفت: گروه‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که برای موفقیت آن‌ها ارتباط مؤثر و پیوسته میان آن‌ها ضروری است.

وی با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته شاهد بودیم و با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های فناورانه لازم است ارتباط بهتر و مؤثر‌تری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خدماتی برای گسترش فعالیت‌ها و صادرات محصولات این شرکت‌ها به وجود بیاید.

یکی از مسئولان  شرکتی دانش‌بنیان 3 فعالیت  مشاوره، تبادل فناوری، بازاریابی و فروش را از تخصص‌های شرکت خود در زمینه علوم نوین و های‌تک دانست و افزود: مشکل بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان ضعف در تبلیغات و نشان‌دادن محصولات خود برای حضور در بازارهای هدف است.

انتهای پیام/ 

 

نظر شما