شناسهٔ خبر: 24973959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تزهای اقتصادی و دیپلماتیک رئیسی در دیدار با سفیر نروژ/ در ایران اختلاف سیاسی داریم اما ...

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: تولیت آستان قدس رضوی گفت: منتظر اینکه در آن طرف مرزها چه تصمیمی برای برجام می‌گیرند، نمی‎مانیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با لارس نوردرم سفیر نروژ در ایران که به مشهد سفر کرده، اظهار کرد: با وجود اختلاف سلیقه سیاسی در کشور، همه احزاب و گروه‌های سیاسی درباره دو موضوع متفق القول هستند؛ اول رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی از زندگی مردم که با کمک همه محقق می‌شود و دوم؛ مطلقاً به بیگانه اجازه دخالت در کشور را ندهند که آنها بخواهند برای کشور تکلیف تعیین کنند.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان بهبود شرایط اقتصادی کشورمان را متوقف برجام نمی‌کنیم و منتظر اینکه در آن طرف مرزها چه تصمیمی برای برجام می‌گیرند، نمی‎مانیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: مشکلات منطقه به دلیل حضور خارجی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها در اینجاست و تا وقتی این تحریکات وجود دارد در این منطقه مشکلات جدی داریم.

وی با اشاره به اتهام های واهی غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در غوطه افزود: آنچه امروز بهانه آمریکا برای شرارت علیه سوریه درباره حمله شیمیایی شده، غیرمنطقی است.کسی از سلاح شیمیایی استفاده می‌‎کند که در جنگ مستأصل شده باشد، نه کسی که در حال برداشتن گام‌های آخر پیروزی است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در جنگ تحمیلی هم رژیم صدام زمانی که مستأصل شده بود، سلاح‌‎های شیمیایی محصول کشورهای اروپایی را بر سر مردم عراق و ایران ریخت.

رئیسی با اشاره به ایجاد فرصت های اقتصادی در کشور تاکید کرد: زمینه‌ و توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در کل ایران از جمله مشهد فراهم است، شاید کمتر جایی را پیدا کنید، حتی در نروژ، که چنین زمینه جاذبه گردشگری داشته باشد و سالانه میزبان ده ها میلیون‎‌ نفر شود.

2727

نظر شما