شناسهٔ خبر: 24962907 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

نبرد امروز جهان سیاسی است/خدشه دار کردن اتحاد مسلمانان هدف دشمنان

بیرجند- فرمانده جهادی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: نبرد امروز جهان نبرد سنی و شیعه نیست بلکه در واقع نبرد سیاسی بوده و شیوه آن کاملا مشخص است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر ابوشریف پیش از ظهر پنجشنبه در نشست مشترک علما و روحانیون تشیع و تسنن خراسان جنوبی تحت عنوان همایش بزرگ رسول رحمت، اظهار کرد: بر اساس قرآن سنی و شیعه فرقی با یکدیگر ندارند بلکه همه مسلمان هستیم.

وی با بیان اینکه در زندگی آنچه مهم است خط انسان در شیوه زندگی کردن او است، افزود: مذهب انسان خط و مشی انسان در زندگی او است و هویت و مذهب او نزد خداوند ثبت نمی شود.

فرمانده جهادی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه چگونه می توان فردی را شیعی و سنی بنامیم اما آن فرد از کفار حمایت کند و مسلمانان را دشمن خود بداند، گفت: سنی و شیعه در واقع یک نوع شیوه زندگی است و آنچه مذهب انسان را مشخص می کند شیوه و روش زندگی هر انسان است.

وی با بیان اینکه همه ما در زمینه شیوه و منش سنی و در زمینه ولایت شیعه هستیم و همه از پیامبر و اولیای الهی تبعیت می کنیم، عنوان کرد: نبرد امروز جهان نبرد سنی و شیعه نیست بلکه در واقع نبرد سیاسی است و شیوه آن کاملا مشخص است.

ابوشریف با اشاره به اینکه در برخی از مناطق که انواع مذهب وجود دارد جنگ ها مذهبی معرفی می شوند در صورتی که این جنگ ها کاملا سیاسی و برای از بین بردن اتحاد مسلمانان است، بیان کرد: خط واقعی مسلمانان باید اتحاد و مبارزه با کفار باشد لذا باید با دشمنان تند برخورد کنیم و با مومنین رحیم باشیم.

وی با بیان اینکه نباید نام ما مسلمان باشد اما نوک پیکان ما ایجاد تفرقه در بین مسلمانان باشد، اظهار داشت: گروه تکفیری داعش از لحاظ شکل ظاهری برای ما اهمیت ندارد چراکه نماز می خوانند و محاسن خود را می گذارند اما امت ها را از هم دریده اند.

فرمانده جهادی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه خط داعش خط اسرائیل و آمریکا است، افزود: خط اسلام خط وحدت است لذا اگر می خواهیم آن را ادامه دهیم باید با اسرائیل و آمریکا مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه باید با دشمنان واقعی مردم که صهیونیست ها هستند مبارزه کنیم، گفت: قوم بنی اسرائیل در زمین فساد کرده و نماد سلطه طلبی هستند و ما باید در مقابل سلطه طلبی و فساد بایستیم.

ابوشریف با اشاره به اینکه کسانی می توانند در خط واقعی اسلام باشند که با سلطه طلبان بجنگند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری یک سال قبل با اعضای جنبش دیدار کردند و مسئله فلسطین را مسئله مهم جهان اسلام دانست لذا امروز آنچه برای ما مهم است فلسطین و وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه خط واقعی اسلام ربطی به اسلام ندارد بلکه ارتباط نزدیک با قرآن دارد، اظهار داشت: مقیاس ما در همکاری با کشورهای اسلامی شیعه و سنی بودن نیست بلکه ما از هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید با جمهوری اسلامی ایران همراه شده ایم. 

فرمانده جهادی و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه این حکومت ها هستند که با اسرائیل همکاری دارند و ملت ها در واقع با فلسطین همراه هستند، افزود: اکثر کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی به صورت پنهانی رابطه دارند و امروز تنها کشوری که در خط واقعی اسلام به ویژه در زمینه فلسطین حرکت می کند جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه جنبش مقاومت اسلامی معتقد است نباید یهود و نصارا را به عنوان دوست قرار داد چراکه در قرآن بر یهودیان غضب وارد شده است، گفت: چگونه فردی می تواند خود را مسلمان بداند اما با صهیونیست ها دوستی داشته باشد لذا همه باید بدانند خط سیاسی ما همان خط قرآن کریم است.

نظر شما