شناسهٔ خبر: 24961694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تصویر خواننده لس‌آنجلسی در پوستر یک نمایشگاه! +عکس

نمایشگاه نقاشی «در غیاب ابراهیم» که در گالری نشر ثالث برپا شده است به تصویر یکی از خوانندگان مشهور لس‌آنجلسی اختصاص دارد، اما مدیر گالری استفاده از شهرت این خواننده برای جلب مخاطب بیشتر را رد کرد.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: جمعه ۲۹ دی بیش از ۳۰ نمایشگاه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت افتتاح شد. یکی از این افتتاحیه‌ها به نمایش نقاشی‌های زرتشت رحیمی هنرمند جوان اصفهانی اختصاص داشت. این نمایشگاه با عنوان «در غیاب ابراهیم» روز گذشته در گالری ثالث گشایش یافت.

در پوستر این نمایشگاه، چهره ابراهیم حامدی خواننده لس‌آنجلسی به چشم می‌خورد.

نعمتی، مدیر گالری ثالت درباره جزئیات این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: مجموعاً ۱۱ کار در این نمایشگاه وجود دارد که سه پرتره (۲ پرتره از صادق هدایت و یک پرتره از ابراهیم حامدی) را هم شامل می‌شود.
 
 


وی افزود: «در غیاب ابراهیم» ربط مستقیمی به پوستر ندارد و درباره وضعیت بی‌ثباتی است که در آن بوده‌ایم و همه چیز دوره‌ای بوده، مانند کاراکتر‌هایی که یک دوره‌ای درخششی داشتند، اما با توجه به جوّ موجود زندگی‌شان عوض شده است.

نعمتی ادامه داد: زرتشت رحیمی هنرمند موضع‌داری است و کارهایش همیشه یک اعتراضی دارد؛ کمی بین نقاشی و نقاشی خیابانی است.

وی در پاسخ به اینکه نمایشگاه «در غیاب ابراهیم» اعتراض به چیست، گفت: این نمایشگاه اعتراض به موضوع مشخصی نیست، اما سبک و شیوه رحیمی این است که همیشه در مقابل هنر ایستاده و هنرش اعتراضی بوده است. اما اینکه بخواهد شخص مشخصی را بازنمایی کند نیست، همه این‌ها در یک ترکیبی قرار می‌گیرد.

مدیر گالری ثالث در واکنش به این پرسش که آیا استفاده از شهرت خواننده مذکور برای جلب مخاطب بیشتر است یا خیر، پاسخ داد: فکر نمی‌کنم، چون زرتشت رحیمی آنقدر برای خودش اسم و رسم دارد که نیازی به این کار نباشد.

این در حالی است که رحیمی ۲۸ ساله تاکنون فقط سه نمایشگاه انفرادی داشته است!

نظر شما