شناسهٔ خبر: 24953072 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

مقتدی صدر:

در صورت تعرض به مقدسات در سوریه دست بسته نخواهیم ماند

ابنا

سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره حمله به سوریه گفت: در صورت تعرض به مقدسات در سوریه دست بسته باقی نخواهیم ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در پیامی به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره سوریه واکنش نشان داد.

وی در این باره گفت: سخنان دونالد ترامپ کاملا احساسات برانگیزانه است و منطقه را به سوی سرنوشت نامعلومی سوق می دهد.

مقتدی صدر افزود: جنگ به هیچ وجه راه حل عقلایی نیست و دخالت در امور سایر ملت ها و دولت ها نیز محکوم به شمار می آید.

وی تصریح کرد: ملت سوریه مسئول تعیین سرنوشت خود است و نظام و دولت سوریه نیز توسط این ملت مشخص می شود.

رهبر جریان صدر اظهار داشت: ما در عراق به هیچ وجه اجازه گسترش جنگ در سوریه و کشیده شدن آن به عراق را نخواهیم داد.

وی ادامه داد: آمادگی خود را برای حمایت از مرزهای غربی عراق به دولت اعلام می کنیم تا شرارت آمریکا و حتی اشغال سوریه توسط این کشور را به پایان برسانیم.

این روحانی عراقی تأکید کرد که در صورتی که مقدسات ما در سوریه در معرض خطر قرار گیرد به هیچ وجه دست بسته باقی نخواهیم ماند.

مقتدی صدر خاطرنشان ساخت: به ملت سوریه نیز توصیه می کنیم که با دخالت های آمریکا به شدت مخالفت کرده و بدانند که ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در این کشور سبب تکرار مصائب خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در صفحه توییتر خود به روسیه هشدار داد که باید برای دفاع از سوریه آماده باشد، چراکه موشک‌های آمریکا به سمت سوریه شلیک می‌شوند.

وی در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

او بار دیگر با تکرار توهین‌هایش علیه رئیس‌جمهور سوریه، «بشار اسد» را «حیوان» توصیف کرده و مدعی شده است که او از کشتن مردم سوریه با استفاده از تسلیحات شمیایی لذت می‌برد.

دولت روسیه که از هفته‌ها پیش هشدار داده بود تروریست‌ها برای انجام یک حمله شیمیایی با هدف فراهم کردن بهانه حمله به سوریه آماده می‌شوند، شب گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل برد که اعزام فوری کمیته حقیقت‌یاب «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» به دوما را خواستار شد.

آمریکا، انگلستان و فرانسه از تصویب این قطعنامه ممانعت کردند.

..............

پایان پیام/ 326

نظر شما