شناسهٔ خبر: 24951364 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

چند خبر کوتاه از تئاتر

صابر ابر و الهام کردا بار دیگر در «مالی سویینی» همبازی می‌شوند. نمایش «زندانی خیابان نواب» به کارگردانی هوشمند هنرکار در تالار شانو باز اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا،  صابر ابر و الهام کردا در نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که قرار است از هفته اول اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شود، به ایفای نقش می پردازند.

به گزارش مشاور رسانه ای نمایش «مالی سویینی»، صابر ابر و الهام کردا از بازیگران مطرح تئاتر ایران بعد از تجربه موفق اولین اجرای نمایش «مالی سویینی» که اسفند سال 94 در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر سپری شد، در اجرای جدید این نمایش نیز با مرتضی میرمنتظمی همکاری می کنند.

این نمایش قرار است با طراحی متفاوت، از هفته اول اردیبهشت در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود. محمد قدس تهیه کنندگی «مالی سویینی» را عهده دار است.

«زندانی خیابان نواب» راهی شانو می شود

نمایش «زندانی خیابان نواب» که برداشتی آزاد از نمایشنامه «زندانی خیابان دوم» نوشته نیل سایمون است و توسط هوشمند هنرکار بازنویسی شده، بهمن و اسفند 1396 در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت. پس از استقبال صورت گرفته از آن در خانه نمایش، اجراهای این نمایش از جمعه 24 فروردین 1397 در تالار شانو آغاز خواهد شد.

این نمایش که با لحنی طنز مسائل روز جامعه را به تصویر می کشد قصه زن و شوهری است که در میانسالی با بحران رو به رو می شوند. مهدی وثوقی و آزیتا نوری وفا ایفاگران نقش این زن و شوهر هستند و ناصر شیرمحمدی دیگر بازیگر این نمایش است.

نمایش «زندانی خیابان نواب» از 24 فرودین در تالار شانو به آدرس خیابان وصال بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه فرهنگ، ساعت 19.30 دقیقه روی صحنه می رود.

ابراهیم پشت کوهی  «مکبث زار» را به جشنواره بین المللی تئاتر آذربایجان می برد

نمایش «مکبث زار» کاری از گروه تئاتر «تی تووک» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی و تهیه کنندگی سولماز همت زاده پس از حضور در مسکو همزمان با روز جهانی تئاتر، برای اجرا به جشنواره بین المللی تئاتر آذربایجان می رود.

نمایش «مکبث زار» با طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی روز هفتم فروردین سال جاری و همزمان با روز جهانی تئاتر به مدیریت اجرایی سولماز همت زاده در سالن تئاتر گیتیس روسیه روی صحنه رفت.

قرار است این اثر نمایشی روز 23 اردیبهشت با حضور در جشنواره بین المللی تئاتر آذربایجان بار دیگر روی صحنه برود و آغازگر این جشنواره باشد.

در این نمایش محمد سایبانی، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری، سارا شاهمرادی و مجید کشاورز به عنوان بازیگر ایفای نقش می کنند. همچنین بهرنگ عباسپور آهنگساز، مرتضا اولی بندری، عماد زارعی، امین باسره و یاسمن آوخ نوازنده و عسل امین نیا دستیار کارگردان گروه را همراهی خواهند کرد.

جشنواره بین المللی تئاتر آذربایجان از 23 تا 30اردیبهشت ماه برگزار می شود.

«هدیه اسرارآمیز» روی صحنه مرکز تئاتر کانون

نمایش «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی از روز 26 فروردین بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می رود. این نمایش عروسکی به نویسندگی آتسا شاملو تا پایان فصل بهار در سالن بوستان این مرکز باسابقه برای مخاطبان کودک، اجرا می شود. بهروز غریب پور کارگردان و استاد نمایش عروسکی روز یک شنبه 26 فروردین ساعت 18:30 به تماشای اولین اجرای این نمایش شاد و موسیقایی می نشیند.

«در شب عروسی شاهزاده، جارچیان در شهر جار می زنند که هر فردی بتواند در شب یلدا گل پامچال بهاری برای شاهزاده بیاورد یک سبد طلا جایزه می گیرد....»

بر همین اساس، معصومه آرواز دستیار کارگردان، مریم آشوری، علی باروتی، عاطفه بحرالعلوم طباطبایی، مریم تهرانی، هدیه حاج طاهری و هانی حسینی بازی دهندگان عروسک نمایش «هدیه اسرارآمیز» هستند.

آهنگ سازی این اثر را رامین کهن، طراحی صحنه را سینا ییلاق بیگی، طراحی و ساخت عروسک را علی پاکدست و مریم اقبالی انجام داده اند. محمدرضا شاملوفرد طراحی نور، مهرداد باقری ساخت دکور و علی پاکدست و مریم اقبالی طراحی و ساخت عروسک را به عهده داشته اند.

احسان نقابت عکاس، علی رضایی مدیر صحنه، مهرنوش صادقیان، مریم رحمانی، هدی بخشوده، مینا پناه نجات و مه گل صابری دستیاران ساخت عروسک، علیرضا میرانجم، صبا موسوی، لیلا طاهری و یاسمن حریری دستیاران صحنه و قلی زاده دوزنده لباس، این نمایش عروسکی هستند.

«هدیه اسرارآمیز» بر اساس رمان «دوازده ماه سال نو» اثر «ساموئل مارشاک» از جدیدترین تولیدات اداره کل سینمایی و تئاتر کانون است که همه روزه به جز شنبه ها، صبح ها ویژه مهدهای کودک و مدارس و بعداز ظهرها در ساعت 18:30 برای عموم علاقه مندان در مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می شود.

علاقه مندان می توانند برای ذخیره بلیت و دریافت اطلاعات بیش تر با شماره های 09194346356 - 09106296751 – 09390966166 - 88980721 و 88966119 داخلی 28 تماس بگیرند.

«شاهزاده اژدها» به پردیس تئاتر تهران می آید

نمایشِ کودک«شاهزاده اژدها» به نویسندگی «آتسا شاملو» و به کارگردانی «راحله شمس آبادی» از روز یکشنبه 26 فروردین ماه در تماشاخانه استادمحمد پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «شاهزاده ای توسط وزیر قصر طلسم و تبدیل به شاهزاده اژدها می شود. مهربان، خدمتکار شاهزاده متوجه می شود که طلسم او توسط عصاره گل طلایی واقع در کوه قاف باطل می شود. شاهزاده با تلاش و امید به سمت کوه می رود و با موانع زیادی برخورد می کند  و پس از شکست غول نامریی و عبور از حیله وزیر موفق می شود گل را بیابد و طلسم را باطل کند.»

در نمایش «شاهزاده اژدها» محسن ابوالفتحی، سید سینا حاجی آباد و راحله شمس آبادی ایفای نقش می کنند. سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از دستیاران کارگردان: مژده سرلکی، آرزو جابری، طراح صحنه: آرش شریف زاده، طراح و ساخت عروسک: فاطمه عباسی، آهنگسازان: تومیک تاروردیانس، داریوش مشکین، طراح پوستر: مریم علی نیا، تبلیغات: مبینا احرار.

نمایشِ کودک«شاهزاده اژدها» در نوبت صبح با هماهنگی قبلی ویژه مدارس روی صحنه می رود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما