شناسهٔ خبر: 24950310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقلال فکری دانشگاه به پویایی جامعه منجر می شود

سمنان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این که استقلال فکری دانشگاه به تحرک و پویایی جامعه منجر می شود ، گفت : ایجاد فضای امن برای حرکت مستمر فعالان دانشگاهی لازم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، سعید ناجی روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه سمنان در سالن امیرکبیر افزود: دانشگاه باید مستقل از فضاسازی ها در جامعه به حرکت پویا ادامه دهد و با استقلال در تفکر و اندیشه جامعه را از امتیازات خود بهره مند سازد.
وی اظهارداشت : در مقابل اظهارنظر اجتماعی، علمی و انسانی دانشگاهیان موضع گیری نباید صورت گیرد.
وی با بیان این که دانشگاه وظیفه انسان سازی دارد، خاطرنشان کرد : با بالندگی فکری افراد سعی بر پرورش ایده ها و اندیشه های نو در فضای دانش محور خواهد شد که رشد و توسعه در جامعه را به دنبال خواهد داشت.
وی تصریح کرد : نقش دانش، سازنده و امیدوارکننده است که برای پیشرفت جامعه ضروری و این مقوله نیاز به فرهنگ سازی دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد : باتوجه به اینکه سمنان استانی دانشگاهی است نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در حوزه های مختلف اجرایی پذیرا باشیم.
وی تاکید کرد : تقویت و ارتقای پیوند دانشگاه و جامعه به خصوص حوزه اجرایی این استان بسیار ضروری است.
ناجی تصریح کرد : در استان سمنان در کنار صنعت و خدمات، فضای فرهیخته ای شکل گرفته که قابل توجه و احترام است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین گفت : مدیریت و سیاست گذاری های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توسط دانشگاهیان در کشور یک فرصت ارزشمند است.
غلامرضا غفاری بیان داشت : دانشگاه نسل چهارم، دانشگاهی است که برای خود مسوولیت اجتماعی در درون و بیرون دانشگاه فراهم ساخته و ماموریت گرا و مساله گرا می باشد.
وی اظهارکرد: هم افزایی بین 2 مجموعه صاحب اندیشه و معرفت و مجموعه سیاسی می تواند حلال مسایل و مشکلاتی که جامعه با آن ها سروکار دارد، باشد.
به گفته وی دانشگاه به عنوان عامل تاثیرگذار در توسعه و رونق کشور نمی تواند نسبت به شرایط محیط پیرامون بی تفاوت باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که دانشگاه موتور محرک جامعه است، ادامه داد: این مجموعه که نماد سرمایه یک کشور او در عین حال توسعه آفرین است که علاوه بر تحویل نیروهای انسانی متخصص، سرمایه های فرهنگی، اجتماعی و زبانی را تولید می کند.
وی گفت دانشگاه همواره در صف اول تغییرات و تحولات در جامعه بوده است.
در این آیین از خدمات عباس هنربخش رییس سابق دانشگاه سمنان قدردانی و مسعود نصیری زرندی به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه معرفی شد.
زرندی متولد دانش آموخته دکترای مهندسی شیمی از دانشگاه علم و صنعت است. وی مسوولیت معاونت دانشجویی و اداری و مالی و سرپرستی معاونت فرهنگی این دانشگاه را در کارنامه خود دارد.
در استان سمنان بیش از 110 هزار دانشجو در مراکز مختلف دانشگاهی فعالیت دارند.
7334/6026/

نظر شما