شناسهٔ خبر: 24949868 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

ترش ترین نوبرانه بهاری!

به جرات می توان گفت یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل بهار گوجه سبز است این میوه ریز نقش علاوه بر خوشمزگی خواص شگفت آوری را هم در خود جای داده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به رونق بازار میوه ها و گیاهان خودرو در فصل بهار گفت: یکی از میوه های فصل بهار که طرفداران بسیاری هم دارد گوجه سبز است که خواص بسیاری داشته و مصرف آن توصیه می‌شود.

هانیه ناصری با بیان اینکه گوجه سبز باعث تعادل اسید معده می‌شود، گفت: این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان و چربی خون بالا داشته و در مقابله با میکروبها و عفونت‌ها موثر است، فیبر موجود در گوجه سبز نیز باعث بهبود سیستم گوارشی می شود و این میوه به خاطر داشتن ویتامین C بالا نقش آنتی اکسیدان دارد.

وی یادآور شد: خشک شده این میوه نیز که دارای فیتونوترینت است کارکرد آنتی اکسیدانی دارد و برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.

ناصری مصرف گوجه سبز را برای درمان بیماری نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین مفید دانست و افزود: این میوه ادرارآور است و عملکرد کلیه‌ها را تنظیم می‌کند.

وی گوجه سبز را منبع‌ ویتامین‌های گروهB عنوان کرد و ادامه داد: مصرف گوجه سبز باعث کاهش استرس و افسردگی شده و برای سلامتی پوست و اعصاب نیز مفید است، همچنین گوجه سبز در سوخت وساز طبیعی کربوهیدرات، چربی و پروتئین نقش مؤثری دارد.

وی در ادامه در خصوص مصرف گوجه سبز بدون شستن و ضدعفونی کردن آن هشدار داد: این میوه اگر نشُسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت‌های غذایی را ممکن می‌سازد، یادتان باشد که گوجه سبز طبع سردی دارد و بهتر است با گُلپَر مصرف شود.

وی یادآور شد: هسته گوجه سبز کال، دارای ترکیب‌های سمی خطرناکی است و هرگز نباید آن‌ها را مصرف کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی همچنین در خصوص مصرف بسیار گوجه سبز هشدار داد و افزود: بالا بودن میزان اسید در گوجه سبز باعث ایجاد معده‌درد، سوزش معده و حتی ریفلاکس در افراد مبتلا به ناراحتی‌های معده می‌شود، مصرف زیاد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود و ترش و اسیدی بودن آن نیز باعث ساییده شدن موقتی مینای دندان و احساس درد خاصی در دندان‌ها می‌شود./ سلامت نیوز

نظر شما