شناسهٔ خبر: 24930221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

گردشگری؛ اولویت امسال توسعه هرمزگان

صاحب‌خبر -
 

بندرعباس ـ خبرنگار اطلاعات: استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بالایی در گردشگری دارد و امسال نیز توسعه گردشگری اولویت استان است.
فریدون همتی در جلسه ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان افزود: گردشگری یکی از پایه‌های اصلی تحقیق اقتصاد مقاومتی در استان است که می‌تواند به تولید و اشتغال کمک کند.
وی گفت: ساخت بلوار ساحلی در شرق بندرعباس امسال آغاز شده که باید این بلوار همه زیرساخت‌های لازم برای استقرار گردشگران را داشته باشد.
او افزود: زمین‌های ساحلی غرب بندرعباس بعد از ساحل سورونیز باید با همکاری و تعویض زمین برای توسعه گردشگری استفاده شود.
استاندار هرمزگان گفت: باید برای بهره برداری بهتر از ساحل سورو از ورود خودرو به این ساحل جلوگیری شود تا مردم بتوانند از ساحل استفاده کنند.همتی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی نیز نوروز امسال تلاش خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری در استان داشت که با تلفیق این تلاش‌ها و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌توان به رونق گردشگری به‌ویژه در بخش خصوصی کمک کرد.
استاندار هرمزگان یاد آوری کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز در این جلسه فرصت‌های تامین مالی بودجه سال ۹۷ را بخوبی تبیین کرد که باید مدیران استانی بویژه شهرداری‌ها از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
همتی در این جلسه از امور مالیاتی و دارایی هرمزگان، بنادر و دریانوردی و گمرک استان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تلاش مطلوب در زمینه‌های کاریشان قدردانی کرد.
صالح دریانورد رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این نشست گفت: هدایت منابع مالی برای ایجاد اشتغال، ایجاد رونق در بخش مسکن به‌ویژه بازسازی بافت فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام از اولویت‌های
بودجه ۹۷است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان نیز در این جلسه گفت: امسال هرمزگان با ثبت بیش از۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت چهارمین استان کشور در جذب مسافران نوروزی بود.
محسن ضیایی افزود: جذب گردشگران نوروزی در استان هرمزگان امسال ۳۰ درصد افزایش داشت.
وی با بیان این که نوروز ۹۷ تنها سالی است که کمترین مشکلات را داشتیم افزود: فقط ۴ شکایت از هرمزگان در سامانه شکایات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ثبت شده بود که ۲ شکایت از کیش، یک شکایت از قشم و یک مورد شکایت هم از بندرعباس که مربوط به یک هتل بود ثبت شد.
وی با اشاره به این که ۲۳۸ غرفه در استان درتعطیلات نوروز در هرمزگان برپا شد که ۷۳۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند، اعلام کرد: اکوسیستم خوب و منحصر به فرد در استان و اقلیم آب و هوایی در پاییز و زمستان و بهار ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر است.
او ادامه داد: وجود جزایر درهرمزگان هم یک فرصت خوب برای جذب گردشگر است.
ضیایی افزود: ۱۳۰۰ اثر تاریخی در استان هرمزگان شناسایی شده است که ۳۵۸ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است و تعدادی از آنها دارای شرایط ثبت ملی است.
وی اظهار کرد: روستاهای تزرج، بخوان، سرخاء، لافت، آبنما و فین جزو روستاهای هدف گردشگری استان هرمزگان هستند. وی با بیان اینکه ۲۴ هتل با ظرفیت ۳هزار و ۳۳۱ نفر، ۹ هتل آپارتمان با ظرفیت ۴۲۰ نفر، ۱۲ مهمانپذیر با ظرفیت ۵۳۱نفر و ۷۶ بوم گردی با ظرفیت ۳هزار و ۴۰ نفر در استان هرمزگان فعال است ادامه داد: ۸۴۰ قایق تفریحی و ۵۳ شناور مسافربری در استان فعالیت می‌کنند.
او اضافه کرد:۱۲ اسکله گردشگری در غرب استان و ۶ اسکله گردشگری در مرکز و شرق هرمزگان، ۱۷اسکله گردشگری در جزیره قشم و ۵ اسکله گردشگری در جزیره کیش پذیرای مسافران و گردشگران بود.
وی افزود: سال ۹۵، چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۵۲۱ نفر، سال ۹۶، پنج میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۵۲ نفر به هرمزگان در تعطیلات نوروز سفر کردند، اما سال ۹۷، شش میلیون و ۷۹۳هزار و ۳۰۲ نفر در این ایام به استان هرمزگان سفر کرده‌اند.‏
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان تبدیل جزیره هرمز به قطب گردشگری طبیعی و ژئوتوریسم کشور، ساخت ۵۰ واحد اقامتگاه بوم گردی در جزیره هرمز،تبدیل تلگرافخانه جاسک به موزه مکران و برگزاری دو همایش گردشگری با هدف معرفی استان در شهریور ماه و بهمن را از جمله برنامه‌های آتی سال ۹۷ در استان اعلام کرد.

نظر شما