شناسهٔ خبر: 24929836 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محرومیت صندوق خُرد زنان روستایی

دو هزار و ۳۰۰ صندوق خُرد زنان روستایی کشور از تسهیلات اشتغال پایدار و اشتغال روستایی هیچی سهمی ندارند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان ،مشاور وزیر و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی امروز با بیان این مطلب اظهار کرد: بدلیل اینکه این صندوق‌ها به عنوان نهاد‌های محلی شناخته می‌شوند از تسهیلات دولتی محروم ماندند. محرومیت صندوق خُرد زنان روستایی
به گفته فروغ السادات بنی هاشم، امسال دولت برای حمایت از هر صندوق پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات را تصویب کرده، امّا این میزان تسهیلات برای تحقق اهداف صندوق‌های زنان روستایی قابل توجه نیست.
وی گفت: عمده فعالیت اعضای این صندوق‌ها در رشته‌های بسته بندی، فرآوری محصولات کشاورزی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، امور دام، ماهی‌های تزئینی و پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی است.
مدیر ترویج و هماهنگی کشاورزی کُردستان اظهار کرد: در این استان ۲۲ صندوق زنان روستایی ایجاد شده که حدود ۵۹۱ بانوی روستایی در آن‌ها عضویت دارند.
حجت الله کوشا گفت: حدود دو میلیارد و ۵۰ میلیون ریال از سرمایه‌های بانوان روستایی در این صندوق‌ها جمع آوری شده و دولت نیز برای حمایت از آنان حدود یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال کمک کرده است.
وی اضافه کرد: تاکنون تسهیلات دولتی ۳۰۰ میلیون ریالی به ۱۴ صندوق در استان کُردستان پرداخت شده است.
اولین نشست هماهنگی دبیران مناطق پنج گانه ترویج کشور با حضور مدیران مراکز و ترویج استان‌های کُردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، همدان، مازندران، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در سازمان جهاد کشاورزی کُردستان برگزار شد.

نظر شما