شناسهٔ خبر: 24924264 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

22هزار تن آبزی از بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- رئیس گروه فرآوری و بهبود کیفیت آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: در سال گذشته 22 هزار تن انواع آبزیان تازه و منجمد از این استان به خارج کشور صادر شد.

صاحب‌خبر -

اصغر دشتی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان صادرات که شامل 15 گونه انواع آبزیان دریایی و پرورشی است 29 درصد از مجموع تولیدات آبزیان استان بوشهر را تشکیل می دهد.
وی اضافه کرد: عمده این آبزیان به مقصد 16 کشور که بیشتر آنها در جنوب شرق آسیا هستند صادر شده است.
دشتی زاده ادامه داد: 50 درصد صادرات آبزیان استان بوشهر میگوی پرورشی تولیدی در مجتمع های این استان، 32 درصد ماهیان یال اسبی، 9 درصد ماهی مرکب و مابقی سایرآبزیان دریایی بود.
وی اظهار کرد: آبزیان تولید استان بوشهر سهم عمده ای از مجموع صادرات آبزیان کشور را به خود اختصاص داده طوریکه از 16 هزارتن میگوی پرورشی صادر شده از کشور 11هزارتن معادل 69 درصد مربوط به این استان است.
دشتی زاده گفت: صادرات این میزان میگوی پرورشی از استان بوشهر بیانگر نقش برتر پرورش میگو در استان به نسبت چهار استان دیگر فعال در صنعت است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از20 درصد از کل آبزیان صادر شده کشور مربوط به استان بوشهر است و این سهم با توجه به روند آماده سازی شهرک ها و مجتمع های تولید آبزیان در این استان رو به افزایش است.
در سال گذشته حدود100 هزارتن انواع محصولات آبزی به ارزش 500 میلیون دلار از کشور صادر شد.
6047/6043**

نظر شما